crm vs Kdx

hekke

Medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki
Okej.. nu står valet av 125'a mellan kawasaki kdx eller Honda crm :)

så nu är frågan, vilken är bäst?

Vilken har billigast reservdelar? är det lätt att få tag i till båda?
Finns det trimm till kdx'en?
Vilken har bäst stötdämpare?
Hur är dom olika motorerna? vilken är bäst?

Kawasaki KDX
+Mycket snyggare plast
+Uppsidedowngaffel
+Bättre driftsäkerhet
-Dålig frambroms

Honda Crm
+Mer hk(?)
+Vanligare = Lättare att hitta resrvdelar?
+Lättare att hitta trimm
+Bättre bromsar
-Pinsamt ful orginal
-Plåttank

Kommer köra rätt så mycket grusväg/skogsväg.. men älskar att leka med starka och snabba maskiner, så vilken tror ni är bäst? :confused:
 
jag har bara erfarenhet av CRMen. jag kan säga att jag är mkt nöjd. Den går bra och har inte havt något problem med den. så ett + på CRMen är att den också är driftsäker. iaf min... Delar är också lätt att få tag på ganska billiga också.
 
hekke skrev:
2062337 Okej.. nu står valet av 125'a mellan kawasaki kdx eller Honda crm :)

så nu är frågan, vilken är bäst?

Vilken har billigast reservdelar? är det lätt att få tag i till båda?
Finns det trimm till kdx'en?
Vilken har bäst stötdämpare?
Hur är dom olika motorerna? vilken är bäst?

Kawasaki KDX
+Mycket snyggare plast
+Uppsidedowngaffel
+Bättre driftsäkerhet
-Dålig frambroms

Honda Crm
+Mer hk(?)
+Vanligare = Lättare att hitta resrvdelar?
+Lättare att hitta trimm
+Bättre bromsar
-Pinsamt ful orginal
-Plåttank

Kommer köra rätt så mycket grusväg/skogsväg.. men älskar att leka med starka och snabba maskiner, så vilken tror ni är bäst? :confused:


Smaken är ju som baken men kdxen är fan fullare även om de är pest eller kolera. Crm är en av dom vanligaste hojarna och de är inte många som har haft problem. kdx är ovanligare så dom problemen hör man inte lika mycket om.

Plåttank är väll inget minus? :va

De ända dåliga jag vet om crm är att min har svampig fjädring.. (än så länge..)
 
det dåliga med plåttank är att den blir lätt bucklad om man vurpar. (bland stubbar och rötter)

om du nu tycker att den är ful orginal så släng upp
3000 - 4000:- och lacka om den. och byt fram lyse.
 
Last edited:
Kronen skrev:
2062660 det dåliga med plåttank är att den blir lätt bucklad om man vurpar. (bland stubbar och rötter)

om du nu tycker att den är ful orginal så släng upp
3000 - 4000:- och lacka om den. och byt fram lyse.

3-4000 kommer de inte bli men den kommer bytta färg dock kommer jag lacka den själv. (dock med färgspruta inte burk..)
 
Jag tycker crm är fulare.. och som sagt smaken är ju som baken och det är min smak som räknas på den frågan :)

Men jag har hört att crm har lite problem med avgasporen?
Och kanske viktigast av allt.. är det ingen som vet vilken som har bäst dämpare?

Prulle: Vad menar du med svampiga? :confused:
 
hekke skrev:
2062772 Jag tycker crm är fulare.. och som sagt smaken är ju som baken och det är min smak som räknas på den frågan :)

Men jag har hört att crm har lite problem med avgasporen?
Och kanske viktigast av allt.. är det ingen som vet vilken som har bäst dämpare?

Prulle: Vad menar du med svampiga? :confused:
Utseendemässigt? Helt klart kawan. :tummenupp USD gaffel är bra mycket snyggare och har den lite finare färg original än hondan också. :hihi
 
Har ägt en CRM och kan säga både bra och mindre bra saker om den.

Först och främst så kan jag förstå vad prulle menar och rätta mig om jag har fel, men så upplever vi att speciellt framgaffeln fjädrar långt och mjukt... Det är inte så att slår igenom eller så, men den är mjuk och inte så snärtig/rapp eller hur man nu ska förklara det...

Men en sak som jag upplevde skönt och bra med hojen var ett fint bottendrag. Väldigt stark på låga varv för att vara en tvåtakts 125:a...

Den är storoch kan lätt misstas för en tyngre hoj. Dom går att göra underbara(kolla bara på min gamla ;) )...

Utan att jag har erfarenhet av KDX:en så skulle jag rekommendera CRMen...
Det finns måånga fler CRM åkare på sporthoj än KDX åkare, så om det nu skulle hända något så lär du nog ha lättare att få hjälp med CRMen än en KDX.

/tvålen
 
tvålen skrev:
2062799 Har ägt en CRM och kan säga både bra och mindre bra saker om den.

Först och främst så kan jag förstå vad prulle menar och rätta mig om jag har fel, men så upplever vi att speciellt framgaffeln fjädrar långt och mjukt... Det är inte så att slår igenom eller så, men den är mjuk och inte så snärtig/rapp eller hur man nu ska förklara det...

Men en sak som jag upplevde skönt och bra med hojen var ett fint bottendrag. Väldigt stark på låga varv för att vara en tvåtakts 125:a...

Den är storoch kan lätt misstas för en tyngre hoj. Dom går att göra underbara(kolla bara på min gamla ;) )...

Utan att jag har erfarenhet av KDX:en så skulle jag rekommendera CRMen...
Det finns måånga fler CRM åkare på sporthoj än KDX åkare, så om det nu skulle hända något så lär du nog ha lättare att få hjälp med CRMen än en KDX.

/tvålen

Vart hittar man bilder på din gamla crm då?
Överhuvudtaget bilder på snygga crm/kdx är bra :gnissla
 
Som sagt om 30 personer har en hoj och 2 en annan tror jag att du får höra tallas om mer problem på den 30 har.. Delarna är snor billiga, iaf fram änden (jag vet tyvär alldeles för bra..)

Ladar upp nån bild på tvålens. Vet dock inte hur mycket de kosta honom men tror den kosta 8:a från början... (Finns massor av crm så pruta så mkt du orkar sen perutar du lite till.)
 

Bifogat

  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    111.5 KB · Visningar: 101
Jag har inga som helst tvivel om att crm'en är en bra hoj... jag bara undrar vilken av dom två som är bäst?

Någon som vet exakt hur många hk en crm respektive kdx har, vilken som har bäst dämpare och vilken som håller bäst?

Och en sak till, vart hittar man trimm till kdx'en? alltid bra om det går att få tag i :)
 
avgasporten är en sak som är jävligt lätt att fixa. det är så att vajern som öppnar porten har gått av. bara att byta vajern. 100:-

:mattias

man får lossa böjen till avgassystemet. öppna upp luckan där avgasports "hjulet" sitter, sen öppna avgasports motordosan som sitter under tanken som styr avgasporten. sen går det 2 vajrar från motordosan till hjulet. den ena vajern har gått av.

:mattias
 
Last edited:
philsson skrev:
2063168 bild!. Säg inte att det är jutna alufälgar bara. :gnissla
nej har riktiga motard fälgar på...glänser fett iaf :tummenupp

hekke skrev:
2063199 Jag har inga som helst tvivel om att crm'en är en bra hoj... jag bara undrar vilken av dom två som är bäst?

Någon som vet exakt hur många hk en crm respektive kdx har, vilken som har bäst dämpare och vilken som håller bäst?

Och en sak till, vart hittar man trimm till kdx'en? alltid bra om det går att få tag i :)
trim finns det faktiskt gott om till kdx..finns fler olika fabrikat av avgasstem, carbon reed osv..funderar själv på att beställa..det är dock från storbritanien..för 2 papp får man en trim böj +carbon reeds :)

..grrr
 

Bifogat

hekke skrev:
2063199 Jag har inga som helst tvivel om att crm'en är en bra hoj... jag bara undrar vilken av dom två som är bäst?

Någon som vet exakt hur många hk en crm respektive kdx har, vilken som har bäst dämpare och vilken som håller bäst?

Och en sak till, vart hittar man trimm till kdx'en? alltid bra om det går att få tag i :)
crm=20 kw enligt papprena.

Efter att ha kört med crmen kan jag inte mer än säga att bromsar å fjädring på mitt exemplar inte direkt är exemplariskt...

mallosi 180cc (låg varvig) 5500 160 cc polini (högvarvig) 4500

www.50cc.nl
 
Kronen skrev:
2072754 Här är ett exempel till! hur man kan få CRMen att se ganska bra ut. eller?
jag har sett 3 speciellt snygga crm:er och din är en av dem :tummenupp (tvålen din är också med på listan)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top