CRM läcker olja...

CRM_knutte

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Ljungby
Hoj
Honda CRM 125
Hallå ja :banana

Nu är det så att min crm läcker olja från en slang jag inte vet vart den kommer ifrån och vad problem är skulle jag gärna vilja veta. Det kommer olja efter att jag har kört. Jag försöker lägga upp nån bild på var slangen sitter, lite svårt o förklara annars.

Jag undrar även vart man skulle kunna få tag i miniblinkers som är lagliga.

Tack på förhand
/Filip
 

Bifogat

  • DSC00066.JPG
    DSC00066.JPG
    110.1 KB · Visningar: 84
Last edited:
CRM_knutte skrev:
Hallå ja :banana

Nu är det så att min crm läcker olja från en slang jag inte vet vart den kommer ifrån och vad problem är skulle jag gärna vilja veta. Det kommer olja efter att jag har kört. Jag försöker lägga upp nån bild på var slangen sitter, lite svårt o förklara annars.

Jag undrar även vart man skulle kunna få tag i miniblinkers som är lagliga.

Tack på förhand
/Filip


Överflöde/ventilationn växelåda?
Blinkers:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=godkända+miniblinkers&spell=1
 
CRM_knutte skrev:
Jag undrar även vart man skulle kunna få tag i miniblinkers som är lagliga.

Tack på förhand
/Filip

Jag har ingen aning om var ljungby ligger(Låter som norrland iofs), men om det är nånstans i närheten av stockholm rekommenderar jag mc-varuhuset. Finns ett par riktigt fina och lagliga för 160 spänn! :tummenupp
 
alltså.. är det den slangen som inte leder nån vart? alltså den bara hänger där.. det kommer olja ut där i från ibland.

jag har blinkers som är lagliga.. kostar mycket dock 800:- för 4st :S
de är trekantiga typ..
 
Last edited:
Kronen skrev:
alltså.. är det den slangen som inte leder nån vart? alltså den bara hänger där.. det kommer olja ut där i från ibland.

jag har blinkers som är lagliga.. kostar mycket dock 800:- för 4st :S
de är trekantiga typ..

Japp, det e den som inte leder nån vart men e det motorolja eller 2t olja? och det borde väll finnas en anledning till att det kommer ut? :va
 
CRM_knutte skrev:
Japp, det e den som inte leder nån vart men e det motorolja eller 2t olja? och det borde väll finnas en anledning till att det kommer ut? :va
på 4t brukar det vara vevhusventilation eller övertryckskanal
 
philsson skrev:
på 4t brukar det vara vevhusventilation eller övertryckskanal

Men om det e övertryck borde det väll sluta efter ett tag eftersom det försvinner:P men det har kommit olja efter varje gång jag har kört nu några gånger
 
det är nog som Philsson säger. det utsätts hela tiden förtryck därinne och för att "lätta på trycket" så finns den slangen där.. kommer det mkt olja?
 
CRM_knutte skrev:
Men om det e övertryck borde det väll sluta efter ett tag eftersom det försvinner:P men det har kommit olja efter varje gång jag har kört nu några gånger
vem vet du kanske har ett lekage och får in bensin i oljan, på så vis blir det mer olja och den trycks ut. Inte helt ovanligt tyvär men det borde du kunna kolla rätt snabbt genom att öppna påfyllningshålet och se om det ryker därifrån när du varvar hojen lite.
 
Kronen skrev:
det är nog som Philsson säger. det utsätts hela tiden förtryck därinne och för att "lätta på trycket" så finns den slangen där.. kommer det mkt olja?
Nja det e ju iofs inte så mycket men man blir ju lite orolig. Men det verkar ju inte vara så farligt då. jag har ju märkt nått litet någon gång innan med men sen läckte det inte så tänkte man inte inte mer på det. Man får väll ändå ta o se över motorn nu i vinter när man ändå ska lackera om hojen :banana
Men tack så mycket för svaren!
/Filip
 
ta hellre o lacka kåporna blanksvart. mattsvart blir blanksvart om du sitter med benen typ mot tanken du vet.. sen ta o pulverlacka ramen grå det lär bli läckert.. jag har tänkt på o göra de.. men. jag pallar inte plocka ner den nu...

tänk på att du har DEP Pipes systemet också o välja mellan ett plus på det är att det är kromat..
 
Alla andra (de flesta iaf) lackerar deras crmer blanksvarta så min får bli matt :3freak

Lägger till lite. jag tycker ändå arrow e snyggt men man får se vad man får tag i. Är det annars någon stor skillnad i effekt dom två imellan? :va
 
Last edited:
CRM_knutte skrev:
Alla andra (de flesta iaf) lackerar deras crmer blanksvarta så min får bli matt :3freak

Som någon skrev innan de blir fult där du har bennen efter som du "pollerar" med dom så de blir blankt där. annars va jag inne på det med, nu är jag inne på blank svart med guld flakes. :hihi
 
jag tycker ändå svart e rätt snyggt men denna crmen e me fin :banana

Men fasen man får sitta lite me benen isär och den ska ju ändå se lite änvänd ut :tungan
 

Bifogat

  • honda-crm-97-bikepics-406633.jpg
    honda-crm-97-bikepics-406633.jpg
    93.8 KB · Visningar: 49
mm den va najs.. fan jag är fett sugen på att fixa Motard däck!!!

men fan de är så jävla dyra...

men jag får väl spara undan pengarna från lönen i 3 månader så har jag nog råd.....
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top