Crf 450 cross till motard

Kryc

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2012
Hoj
-08 Honda cb1000r
Finns det nått som talar emot att man supermoto konverterar en crossmaskin? Typ vad är det hm egentligen ändrar på crf:en maskinellt sett alltså, utseende mesiga grejerna fattar man väll men just maskinellt, borde man köpa en färdig hm och köra lite cross banor med den eller köpa en crf 450r cross och köra lite mer asfalt med den? Tacksam för svar!

Tilläggas kan att den kommer användas för lite banåkning men mest bus som motard och lite bana men mest skog som cross..

Som jag förstår det så ändrar Hm inget maskinellt. De slänger på lite elsystem, lampor och skit men motorn skall vara orörd. Men jag kan ha fel.

Klart de bygger om dämparna.

Men det huvudsakliga de gör är att de fixar så de går att LV-registrera så man får köra på gata.

Tror inte att HM bygger om dämparna och om dom gör det så är det nog troligare shimsning för enduro och inte motard. Det följde med offroadhjul till alla HM som såldes. Alla löste inte ut dessa dock utan ibland behöll handlarna offroadhjulen. Någon enstaka gång såldes nog någon hoj tvärtom utan motardhjulen också.

Ok, om jag fattar det hela rätt: köper jag en hm så får jag en "snällare" hoj men som är "stelare" och inte så skogsvänlig, köper jag en crf cross så får jag en "mjukare" väghoj och en rappare hoj till skogen då. Lämnar öppet fält för åsikter här nu, jag är amatör så väl som i skogen som på väg med motard, är inte så High på att meka motor, basic grejer är lugnt men frågan är, köpa en hm eller en crf cross? Vill kunna köra crossbanor och supermotardbanor men kanske mer cross och skog men samtidigt kunna byta däck lite smidigt om jag känner för att busa lite. Tacksam för alla eventuella åsikter och tankar!

Jag hade en CRF 450 -04 HM och den va jävligt trevlig vart man än körde den. Dock så märks det att det inte är en enduro då den är lite aggresiv. Jag märkte inte av att den va stel eller något annat sådant. Så en hm är jävligt bra om du vill kunna köra på vägen lagligt men även köra offroad.

jag skulle dock föreslå en 250, kanske inte hör till diskussionen riktigt men jag säger det i välmening.
att rasta ur en 450 i skogen är det inte många som gör och det är ju mycket roligare om man kan utnyttja hojen "fullt ut".

:)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!