CPI SM 50 laddar inte batteriet.....

MoXIcA

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2020
Hoj
CPI SM50 2008
Hej!

JAg skulle behöva lite hjälp med sonens moppe. Den laddar inte batteriet och hel och halvljuset har slutat fungera. Vad jag har kommit fram till skulle det kunna vara laddnings regulatorn eller likriktaren som är kass. Hittar dock inte den på moppen... Är det någon som vet var den sitter och om det skulle kunna var den som är trasig. Positionsljuset (glödlampan) smäller efter en liten stund men alla andra lampor fungerar.

Tacksam för hjälp!

Troligen under tanken det brukar vara en 3*3cm stor ALU fyrkant med en skruv i mitten o lite kablar..

Ja jag hittade den som reservdel men inte på hojen. Pågen vill ju köra hela tiden så får skruva isär den igen i helgen .
Tack :)

Hittade den bakom oljetanken som förra ägaren hade plockat av och låg lös i en kartong. Nu laddar batteriet men hel och halvljuset fungerar fortfarande inte... får ingen spänning till lampan alls. Positionsljuset fungerar och det gör alla andra lampor också. Kan det vara cdi boxen eller till och med brytaren från halv till helljus?

Hittade den bakom oljetanken som förra ägaren hade plockat av och låg lös i en kartong. Nu laddar batteriet men hel och halvljuset fungerar fortfarande inte... får ingen spänning till lampan alls. Positionsljuset fungerar och det gör alla andra lampor också. Kan det vara cdi boxen eller till och med brytaren från halv till helljus?

Den gula kabeln är den som matar med spänning in i elsystemet.

Röd o vit är dom som matar cdi/tändspole.

Grön e kortslutning/dödar tändningen.

Om det e ducati tändsystem.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm