Corona Suzuki med Biaggi i MotoGP 2008?

Corona Suzuki med Biaggi i MotoGP 2008?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Är det såhär rykten skapas? Kanske. På Superbikeplanet skriver man i alla fall:

"The Corona Suzuki team is semi-rumored to be considering racing in MotoGP in '08. Will Suzuki sell them bikes? Is Biaggi now suddenly not blacklisted? Is the Corona money enough to fund a MotoGP team? All unanswered."

Vad tror du?

Bifogat

• teamcorona.jpg
    teamcorona.jpg
    134 KB · Visningar: 126
Last edited:
Röstade med hjärtat, men det är klart det vore roligt med ett team till i MotoGP.
Plus att jag tror att 800 kan passa Biaggi riktigt bra.

Vi får hoppas på det, Max har en personlighet jag vill se i MotoGP och han har den rutin som behövs för att få topplaceringar.
Go Max :tummenupp

Jag tror det är ett politiskt spel från hr Batta för att stoppa 1200cc-twinnarna.
Inte vill väl han spela andrefiol till Denning med ett satellitteam,
det verkar vara emot allt jag vet om den mannen

Avstår alltså från att rösta eftersom det alternativet inte fanns

Jag röstade på "Ja, det verkar troligt. Och vore kul/bra för MotoGP!" men jag tänkte mig mer "Inte omöjligt. Och vore kul/bra för MotoGP!". Jag tycker det verkar sådär halvt troligt men det hade vart kul o bra för MotoGP.

Ser gärna ett nytt satellit-team i MotoGP men det hela känns mest som ett spel för galleriet. Batta vill visa WSBK-organisationen att han inte tål vad som helst men därifrån till en riktig flytt är det långt och frågan är vad som händer med WSBK då de skulle tappa sin huvudsponsor.

För min del får Biaggi gärna köra MotoGP men jag tror han har sina bästa år bakom sig.

2972065 Jag tror det är ett politiskt spel från hr Batta för att stoppa 1200cc-twinnarna.
Inte vill väl han spela andrefiol till Denning med ett satellitteam,
det verkar vara emot allt jag vet om den mannen

Avstår alltså från att rösta eftersom det alternativet inte fanns
Jag är inne på samma linje. Har svårt att se att både Ten Kate och Corona Suzuki skulle byta till MotoGP av flera orsaker. Bla. fabrikernas möjligheter att tillverka hojar. Gresini Honda lär det bli svårt att peta undan. Konica-Minolta ligger väl skrynkligare till men kan Honda tillhandahålla sex hojar och Suzuki fyra? Tror det är maktspel mot FGS.

Ja, det händer att de självantänder. Mirakel kallas det för, tror jag.

Var i Estland för många år sen i staden pärnu, där igenom gick en flod som
var så jävla förorenad att en gång började hela floden brinna och lågorna gick genom staden, ja så förtäljde historien i alla fall.

sorry väldigt offtopic

Det vore kul och bra för MotoGP och för Biaggi själv men dessvärre tror jag inte det lär hända.

Teamet må vara duktiga men har de en huvudsponsor stor nog och en stab som kan vara med att utveckla en Gp cykel? Skillnaden mot att "packa upp och köra" en WSBK cykel är avsevärd..

Är Biaggi verkligen pigg på att komma tillbaka till MotoGP på en satellit Suzuki? Från golden boy hos Repsol Honda till satellit Suzuki, då finns där massor av lägen att yppa " All i have ever asked for is an equal bike":näsblod

Såklart det vore kul med Biaggi tillbaka i MotoGP...om inte annat för att göda diskussionerna här på forumet lite grann :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT