Haft det mer än en vecka nu och det fungerar riktigt bra, faktiskt.
Får ut 26mbit med kabel och dryga 20 på WLAN.
Köpte i butik och tog med mig deras icke-trådlösa modem för att köra ihop med min router. Då fungerade saker och ting dåligt, även med kabel direkt till datorn. Pluspoäng till deras support för kort väntetid samt kunnig yrkespersonal, om man räknar bort ett tillfälle. Felinventerat i systemet, visade det sig.
Fick efter några dagar även ett trådlöst på posten(bra koll, Comhem. Tack för dubbla modem) och tryckte in det istället samt ringde och fick allt omkonfat på deras sida så det fungerar ordentligt här.
Sen dess har jag inte fått ett enda pingdrop ens, i en veckas tid.
Minus för en kvinna i supporten. När allt var omkonfat och jag väntat ett dygn så kunde jag fortfarande inte få mer än 4-5mbit trådlöst men 26mbit med sladd. Ringde då och fick tala med en kvinna som direkt avbröt mig när jag förklarade felet, med "Vi ger inga hastighetsgarantier trådlöst." -Nej säkert inte, svarade jag. -Däremot tänkte jag att du kunde ge mig tips för att få liv i routern.
"Vi garanterar inga hastigheter trådlöst." svarade hon igen.
-Du tycker inte att 4-5mbit låter lite när jag uppenbarligen kan komma upp i 26 så fort jag trycker i kabeln?
"Nej."
-Hepp, då får jag "tacka". Hejhej.
"Hej."
Direkt efter gjorde jag en nollställning av mjukvaran i modemet och lät det hämta den på nytt. Sen kom jag upp i 20mbit. Även om jag nu listade ut det själv så är det hennes jobb att tipsa det, vare sig jag behöver tipsas eller ej.
Varför är det alltid såhär med kvinnor och IT-support?