Com Hem och deras bindningstid?

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har precis flyttat till lägenhet och sitter nu och ska beställa bredband. Huset har Com Hem, så det känns väl mest naturligt att beställa det.

När man ska beställa så skriver man in sin adress och så kommer deras erbjudande på den adressen upp. Men där finns bara med 18 månaders bindningstid :gnissla
Anta att jag binder upp mig på ett bredbands-abonnemang i 18 månader, men flyttar efter 12 månader, vad händer då? Kommer jag fortsätta få fakturor i ytterligare sex månader eller kan man säga upp det på något sätt? (Fast flyttar man till ett nytt Com Hem-hus så har jag fått för mig att man kan ta abonnemanget med sig?)

Com Hems "Frågor och svar" tycks ligga nere för tillfället och jag vill gärna veta så fort som möjligt :)

Flyttar du till en bostad som inte kan ha comhem får man säga upp det innan. Så var det för ett år sen iaf.

Aha! Så finns det möjlighet att ha Com Hem dit man flyttar så måste man ta abonnemanget med sig tills det har gått ut? Finns det ingen möjlighet så får man säga upp det?

Jag flyttade in en lägenhet "com hem-hus" i september men flyttade innan ett år. De ville absolut inte bryta bindningstiden trots att jag skulle flytta. :huvet
Sa helt enkelt att jag skulle flytta till killen och han har com hem och vi kan ju inte ha två...efter mycket om o men (och att ha fått prata med en killle som alltid är lättare att prata med och är flexibla och inga jävla paragrafryttare) så behövde jag inte betala efter den tiden jag flyttat trots att jag hade några månader kvar.:tungan

Allt gör att lösa...de är livrädda att man går över till konkurrenterna

Efter att jag flyttade till killen flyttade vi till gemensam lägenhet och com hem...näe :3freak

Nu har jag inte comhem, men nog måste de väl ändå ha en klausul om uppsägningstid i avtalsvillkoren?

Jag ska flytta snart och det finns inte Com-Hem dit jag flyttar.
Har lite kvar på bindningstiden och de sa då att jag får betala halva kostnaden resten av tiden.

Detta gäller endast kabel-tv, har inte deras bredband.
Bra eller dåligt, jag vet inte men det är ju bättre än att betala hela skiten själv.
Han sa att det smartaste är om jag kan skriva över abonemanget på den som köper min lägenhet. Då skulle jag till och med få en dvd-spelare eller vad det var som present :va

Gammal tråd, men ack så aktuell.

Sa upp bredbandet för några månader sen tron om att vi skulle flytta. Planerna ändrades och vi blev kvar, jag hävde uppsägningen inom 3 mån långa uppsägningstiden, "inga problem, vi blir bara glada om du vill fortsätta ha med oss att göra".

Nu en dryg månad senare när vi fått in fiber i fastigheten ville jag säga upp abonnemanget igen, då visar det sig att de jävlarna återupptog mitt abonnemang med 12 mån bindningstid. Skulle aldrig tecknat med bindningstid, betalar dessutom med fullt pris (399:- per mån 100 Mbit).

Inspelningar av några samtal finns inte, det var kalla handen direkt på kundtjänst.

Ord mot ord alltså. Någon som lyckats överklaga en sån här sak? Jag borde kunna begära tjänsteanteckningar från dem osv där det beskrivs hur jag avsiktligt vill ha bindningstid av någon anledning?

Comhem = inte så härliga

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back