coctailskolan i gbg...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
...är den lika dålig som min tjej säger? Hon hade slutprov idag, alltså en jury satt o bedömde smak,utseeende m.m. på drinkar samt ställde frågor. Under tillberedningen av en av hennes drinkar går han(jurymedlemmen, det var bara en) ut för att hämta papper. När han kommer tillbaka är tjejen klar med drinken. På pappret sedan får hon en 3:a på förberedningen (som han inte ens såg) och 5:or på resten. En av klasskamraterna blandade fel drink, hällde i citronjuice plus nått annat, när det inte skulle vara det och fick 5:a på allt.

Det finns en till bartender skola i gbg och nu i efterhand har hon fått reda på att den har mkt bättre ryckte. Hon tog kursen mest för att få bar-jobb under hennes framtida studier...

Efter ett av vecko proven började hela hennes klass frågeställa provet och dess upplägg, tex, att han tagit med sådant de inte läst på m.m. Då gick läraren ut....

mkt lurendrejeri men hon har sitt diplom. Hon ska praktisera hos min bror som e bar chef å jääävlar vilket bra betyg hon ska få!!!!

Bartenderskola som koncept känns väl ganska upplagt för lurendrejeri. Bättre att åka till Mallis eller nåt och säsonga för att få lite erfarenhet, tror jag.

oj då... har en kompis som ska börja där nu nästa vecka. Kostar tydligen ca 10 papp också, då bode de ju vara liiiite seriösa iaf för så djävla mycket pengar... :kocko

Mcbrud skrev:
oj då... har en kompis som ska börja där nu nästa vecka. Kostar tydligen ca 10 papp också, då bode de ju vara liiiite seriösa iaf för så djävla mycket pengar... :kocko
har hon betalat? Hon borde tagit den andra skolan, som jag tror heter "bartenderskolan". En av tjejens klasskompisar ringde runt efter praktik tjänster i gbg. De frågade om vilken av skolorna hon gick på. Hade hon gått på bartenderskolan hade hon fått komma, men de sa att coctailskolan inte var lika bra, så tyvärr....

så är det. å fuck praktik på grekland m.m. de tar ytterligare pengar av dig...

Åk till London om ni vill lära er nått. Gick en 4 v. utbildning med 2 otroligt duktiga lärare som var väldigt seriösa. Kostade mig 15 000 spänn (inkl boende) men det var värt varenda krona. ( www.southsidebar.com )
Dra INTE till medelhavet om ni vill lära er riktiga cocktails men är nu bara ute efter att stå å lalla bakom en bar å supa å få en massa dricks, visst åk dit.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT