Claessons i Bromölla har det inte lätt dom...

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
I onsdags hände det igen
En fet bil brakade in genom Claessons dörrar och ett gäng nya skinnställ stals, det var bara 3 veckor sen sist det hände. Fan detta måste ju vara 5-6 gången på 2 år... inte för att jag är något Claesson-fan... men lite synd måste man ändå tycka om ägaren.. :död

tidningsklipp

Last edited:
Usch usch, tråkigt.

Ett tips är att sätta upp betongsuggor framför fönster och strax utanför dörren(dock inte så det blockerar ingången för gående kunder)

Dom gjorde likande vid Kumlaanstalten förra sommren för att skydda sig mot sk. Drive-in.

Eller kanske bygga om entrén och då sätta 2 st stora pelare med tak eller liknade ingången.
Inte många bilar som tar sig igenom den i så fall...

Last edited:
burner skrev:
Usch usch, tråkigt.

Ett tips är att sätta upp betongsuggor framför fönster och strax utanför dörren(dock inte så det blockerar ingången för gående kunder)

Dom gjorde likande vid Kumlaanstalten förra sommren för att skydda sig mot sk. Drive-in.

Eller kanske bygga om entrén och då sätta 2 st stora pelare med tak eller liknade ingången.
Inte många bilar som tar sig igenom den i så fall...

Tror att det står stora betongkrukor framför fönstrena...

Inte alls roligt att folk inte kan skilja på ditt och mitt...

Evert skrev:
Tror att det står stora betongkrukor framför fönstrena...

Inte alls roligt att folk inte kan skilja på ditt och mitt...

Alltid en början med krukor, men dom kanske inte är så tunga att flytta för hand.....

burner skrev:
Alltid en början med krukor, men dom kanske inte är så tunga att flytta för hand.....
Såg det på Sydnytt nu. De hade stulit en Jeep som de använde för att dra bort krukorna med innan de körde Jeepen rakt in genom väggen, inte entrén. Fastgjutna stridsvagnshinder får väl bli nästa steg.

Var skeptiska mot nya, billiga skinnställ.

Några personer i sverige har en jäkla massa skinnställ i sin garderob nu...
Förbenat jobbigt!

Många affärer med dyrare varor har ju 4-5"-järnrör nedgjutna i backen utanför entréerna, och sedan fyllda med betong! Dom får man inte av i första taget! Är man dessutom smart så lägger man in larmslingor i stolparna så larmet går om dom knäcks, då har tjuvarna betydligt mycket mindre tid på sig! :tummenupp

Hoztic skrev:
Många affärer med dyrare varor har ju 4-5"-järnrör nedgjutna i backen utanför entréerna, och sedan fyllda med betong! Dom får man inte av i första taget! Är man dessutom smart så lägger man in larmslingor i stolparna så larmet går om dom knäcks, då har tjuvarna betydligt mycket mindre tid på sig! :tummenupp

Verkar som en mycket bra idé, du får maila till ägaren av butiken

Ka11e skrev:
I onsdags hände det igen
En fet bil brakade in genom Claessons dörrar och ett gäng nya skinnställ stals, det var bara 3 veckor sen sist det hände. Fan detta måste ju vara 5-6 gången på 2 år... inte för att jag är något Claesson-fan... men lite synd måste man ändå tycka om ägaren.. :död

tidningsklipp

Efter som jag har blivit så jävla dissad av dom som jobbar på Claessons så gillar jag dom inte allt för mycket...

Det roliga är att fredagen innan detta hände träffade jag en gammal klasskompis som börjat jobba där o jag förklarade att jag skrattade mig hes var gång dom fick inbrott.. lite sur blev han men han förstod vad jag menade... o så händer detta ett par dagar senare... Vilken lycka!!!! Mohaha

Så går de när man dissar alla mopekillar som en dag växer upp o skaffar sig en riktig hoj.... Tänk på de alla claessons anställda Mohahahahahahaha

Fast de är lite synd om Bo som äger de... för han har alltid varit trevlig...

danne_boy69 skrev:
Efter som jag har blivit så jävla dissad av dom som jobbar på Claessons så gillar jag dom inte allt för mycket...

Det roliga är att fredagen innan detta hände träffade jag en gammal klasskompis som börjat jobba där o jag förklarade att jag skrattade mig hes var gång dom fick inbrott.. lite sur blev han men han förstod vad jag menade... o så händer detta ett par dagar senare... Vilken lycka!!!! Mohaha

Så går de när man dissar alla mopekillar som en dag växer upp o skaffar sig en riktig hoj.... Tänk på de alla claessons anställda Mohahahahahahaha

Fast de är lite synd om Bo som äger de... för han har alltid varit trevlig...

Bo är kanontrevlig... men han borde byta ut försäljarna (de sk experterna)... sämre service får man leta efter :död Hörde på jobbet att dom hittat en av tjyyyvarna och göman.. håller tummarna! :tummenupp

Bra gissat?

Skrämmande bra gissat (ang Polen) av vissa lite längre upp i tråden, om ni
nu inte redan läst det på annat håll?

Citat ur artikeln:
"Samtliga gripna kommer från Polen och polisen misstänker att de stulna
skinnställen skulle föras dit för försäljning"

duc916 skrev:
Skrämmande bra gissat (ang Polen) av vissa lite längre upp i tråden, om ni
nu inte redan läst det på annat håll?

Citat ur artikeln:
"Samtliga gripna kommer från Polen och polisen misstänker att de stulna
skinnställen skulle föras dit för försäljning"

Den gissningen är tyvärr inte speciellt långsökt för oss i denna änden av landet. Goda kommunikationer gör att stulna bilar, MC etc kan vara på färjorna innan polisen hinner reagera. Däremot så innebär det inte att alla som använder denna metod är polacker.

Visst är det bra med EU:s öppna gränser :rolleyes:

Verkar som man ska kolla Mc-tillbehör i Polen.

Nä, kedja fast dom på torget så vi kan spotta och kasta lite sten på dom. Sen kan dom få cementpjäxa och ståplats i hamnen :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT