Civilpolisens bil? (Vit volvo?)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Varje gång jag sett Civilpoliser (ett par gångar har de varit utryckning) så har jag sett dem i en vit volvo v70.

En vit sådan med gråa plastkåpor på de nedre delarna av karossen.

Detta har lett till att jag är otroligt misstänksam när jag ser en vit volvo som ser ut så, främst de av nyare årgång och ifrågasätter hur någon skulle vilja köra en sådan bil? - Det händer ju trots allt inte så ofta att man ser en.

Vilka bilar använder sig civilpoliserna av idag egentligen?

polisen kan sitta i vadsomhällst när de gäller civilbilar eller MCs..

finns ett gäng trådar om det på här på SH.

polisen kan sitta i vadsomhällst när de gäller civilbilar eller MCs..

finns ett gäng trådar om det på här på SH.

och nu(länge sen?) verkar vissa inte ens ha tonade rutor och/eller fler antenner.

Nu dissar jag swipnet här då men ser du en vit xc70N utan vinge på bakluckan och någon extra antenn på taket, i västmanlandstrakten, är det en civilare ;)

Och en svart saab sedan av senare årsm, modell vet jag inte eftersom jag saab är ganska värdelöst ;). Iaf två små extraljus fram

Edit: Va fan va swipnet för något? -90talssida eller vad? Hur många civilare glider 240, eller ens 940, nuförtiden egentligen?

Last edited:
hmm jag vet att det finns en DRÖS med civilbilar som har reg nr TOS (SAAB) men dem finns inte i listan.

Detta är otäcka skapelser som lurar runt på våra vägar... Riktigt obehagliga...
Man får rysningar när man ser en 9-5 eller V70 vit/mörkblå med två snubbar i framsätet och som kommer upp lite "hastigt" i backspegeln....

Detta är otäcka skapelser som lurar runt på våra vägar... Riktigt obehagliga...
Man får rysningar när man ser en 9-5 eller V70 vit/mörkblå med två snubbar i framsätet och som kommer upp lite "hastigt" i backspegeln....

1151-500x500.jpg

har en kompis som lånade sin dåvarande flickväns SAAB och åkte ut å ställde sig på ställen där polisen brukar har kontroller, shit va han tyckte de var kul att dem bromsa in som fan å trodde han var polis medans han satt å åt ur en påse Donken föda.

Förutsatt att man en vacker dag blir jagad av polisen, ska man då bara dra iväg (eller försöka) och finns det gränser när de ger upp? Ex. Vilken hastighet slutar de jaga en och om man kommer ifrån dom finns det tips? .. Kanske inte det smartaste att bara dra hem direkt ^^

Förutsatt att man en vacker dag blir jagad av polisen, ska man då bara dra iväg (eller försöka) och finns det gränser när de ger upp? Ex. Vilken hastighet slutar de jaga en och om man kommer ifrån dom finns det tips? .. Kanske inte det smartaste att bara dra hem direkt ^^

Kör utan skylt så slipper du det problemet att dom hittar hem till dig eller flipp skylt, finns att köpa :)

Jag är misstänksam mot alla sorters bilar:)

Funderar även på diselsprut bak o även sånna spetsiga saker som släpps ut så dom får punka :)

Last edited:
Poliserna i Nordöstra Skåne har bland annat civila Volvo, Saab, VW Passat, VW Golf, Toyota Avensis. En hel flock alltså. Lycka till med att hålla reda på alla. :D

finns en hel tråd om ämnet, sök! :D

Kör utan skylt så slipper du det problemet att dom hittar hem till dig eller flipp skylt, finns att köpa :)

Jag är misstänksam mot alla sorters bilar:)

Funderar även på diselsprut bak o även sånna spetsiga saker som släpps ut så dom får punka :)

kommer du inte ihåg danksen för några årsedan som hade en regskyllt som drogs in i tailen? snuten fick tag på honom enbart tackvare helicopter :D

polisen gillade tydligen inte "James Bond fasonerna" med rörliga regskyltar ;)

Edit: Va fan va swipnet för något? -90talssida eller vad?

Första internetleverantören i Sverige :tummenupp
(blev sen uppköpta/en del av Tele2 vill jag minnas.. Hade Tele2's "Connect2Internet" i mitten av 90-talet, då fick man en hemsida med swipnet.se-adress och typ 10MB storage)

Poliserna i Nordöstra Skåne har bland annat civila Volvo, Saab, VW Passat, VW Golf, Toyota Avensis. En hel flock alltså. Lycka till med att hålla reda på alla. :D

Du har helt rätt. Brorsan blev av med lappen en lång tid pga detta. Dumjävlarna hade inte ens blåljus eller spade i bilen. Dom började bara köra konstig och blinka med helljuset, brorsan drog och och ringde 112 för att han var rädd att det var några Bl*** som jagade honom.

Men tji, det var det inte. När dom fick stopp på honom så tyckte dom inte att det var konstigt att dom inte hade någon utrustning, och deras kommentar var: Känner du dig ofta jagad?

Ja, han körde lite för fort redan innan, men konstigt beteende ändå.

Brukar gilla Polisen, men detta var konstigt. Förmodligen nyutexaminerade, och det en var en kvinnlig , dom brukar vilja kompensera....

Första internetleverantören i Sverige :tummenupp
(blev sen uppköpta/en del av Tele2 vill jag minnas.. Hade Tele2's "Connect2Internet" i mitten av 90-talet, då fick man en hemsida med swipnet.se-adress och typ 10MB storage)

kommer du inte ihåg när dem haxxade Telias userkonton och PSW??

kunde surfa gratis på andras konton :P

Du har helt rätt. Brorsan blev av med lappen en lång tid pga detta. Dumjävlarna hade inte ens blåljus eller spade i bilen. Dom började bara köra konstig och blinka med helljuset, brorsan drog och och ringde 112 för att han var rädd att det var några Bl*** som jagade honom.

Men tji, det var det inte. När dom fick stopp på honom så tyckte dom inte att det var konstigt att dom inte hade någon utrustning, och deras kommentar var: Känner du dig ofta jagad?

Ja, han körde lite för fort redan innan, men konstigt beteende ändå.

Brukar gilla Polisen, men detta var konstigt. Förmodligen nyutexaminerade, och det en var en kvinnlig , dom brukar vilja kompensera....

Dom har t.o.m en Volvo 855, grön. Det är en lömsk en jävel, fast civila bilar används ju i första hand till spaning. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT