Cigg Laddare Honda Hornet?

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Jag funderar på att ta en långtripp till nordkap. Är det möjligt att koppla in ett 12 cigg uttag på en Honda Hornet så att man kan ladda gsp/telefon?

Jag vet att Honda Transalp har ett uttag som tillbehör men finns det liknande och billigare som ev. passar till en Hornet?

En säkring rekommenderas.

Lyfter en gammal hederlig tråd.

Vet någon var man kan skaffa en spänningsregulator lämplig för det här syftet? Känns lite sådär att koppla en GPS till ett uttag där spänningen ändå kan gå en bit över 12V ibland. Borde fungera, men jag vet att en del dylika mackapärer är ökänt känsliga för att bli matad med bara lite fel sorts el...

Vet någon var man kan skaffa en spänningsregulator lämplig för det här syftet? Känns lite sådär att koppla en GPS till ett uttag där spänningen ändå kan gå en bit över 12V ibland....
Helt onödigt. GPS-erna är ju anpassade för just det syftet och klarar mycket större spänningsvariationer än de som BIL/MC-elsystem levererar.

Helt onödigt. GPS-erna är ju anpassade för just det syftet och klarar mycket större spänningsvariationer än de som BIL/MC-elsystem levererar.

Jäkligt sant, nu när du säger det. Den GPS jag har som är känt känslig är gammal och inte alls avsedd för att användas i fordon från början. Tackar!

/Fredrik

Jäkligt sant, nu när du säger det. Den GPS jag har som är känt känslig är gammal och inte alls avsedd för att användas i fordon från början. Tackar!

/Fredrik
Vad har du för gps då? Tom farsans gamla Garmin GPS55 som han köpte nån gång runt Dackefejden klarar mellan 10 å 17, eller iaf i den häraden :tummenupp Sen köpte vi en GPSIII Pilot, den klarar 10-32VDC! :Bugar Och får du ut 30V ur hojen kommer nog mycket annat, mycket dyrare, att brinna upp också :brinnerup

Jag hängde dit ett cigguttag och säkring från Biltema, kostar totalt under 50-lappen. Den modellen de har är med gummilock så de skall vara täta. Kopplade bara paralellt över batteriet och funkar utmärkt ihop med min Garmin Nuvi 310.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show