Cigarrtråden.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har nyligen insett hur underbart det kan vara med ett schysst rökverk till en bra whisky och jag tror mig knappast vara ensam på SH om detta. Fick mig ett litet startkit av en bekant och nu skulle jag vilja ha fler tips på vettiga cigarrer. Gärna åt det lite fylligare hållet och helst inte allt för dyra.

Har testat följande.
Private Stock No. 11
Avo Puritos Domaine
Tabacalera
Consuegra Maduro
Alonzo Menendez No. 20
Rosa Cuba

Alla ovanstående med undantag från Consuegran är ju tämligen 'snikiga' men man måste ju börja någonstans. Har precis avnjutit en Consuegra ute i solskenet. :tummenupp

Bifogat

• smaskens.jpg
    smaskens.jpg
    80.6 KB · Visningar: 54
Jag var på en cigarr och choklad provning, tro det eller ej men rätt cigarr till rätt choklad var väldigt gott!! Jag kommer tyvärr inte ihåg vad cigarrerna som jag provade hette..

Jag har en Macanudo Maduro liggandes, jag väntar bara på att "rätt" tillfälle ska dyka upp. Kostade 95:- passar till rökig whisky.

Jag fick en Cohiba av en kompis för flera år sen, men jag glömmer den aldrig, det godaste jag rökt, men tyvärr lite för dyr att köpa varje dag, testa en sådan åtminstonde en gång, en har du råd med:tummenupp

Cigarr är gott! Speciellt nu när man kan sitta ute och njuta med en Rom i handen:)

Speciellt eftersom coolhetsfaktorn ökar som fan:D ;););)

//Rash - som gillar att röka cigarr, dricka Rom och gapa högt som om han ägde världen...;);)

Medium Filler Robusto .. man kan inte få mer cigarr för pengarna än så .. annars är jag ganska insnöad på Avo och Griffins Maduro serie. Kubaner tycker jag kan vara lite si och så med kvalitet och mer än en gång har jag varit mer än lovligt besviken efter att ha eldat upp en trehundring som smakar babianarsel .. men när de får till det rätt så är det gudomligt ..

Plåtniklas skrev:
2351308 Jag har nyligen insett hur underbart det kan vara med ett schysst rökverk till en bra whisky och jag tror mig knappast vara ensam på SH om detta. Fick mig ett litet startkit av en bekant och nu skulle jag vilja ha fler tips på vettiga cigarrer. Gärna åt det lite fylligare hållet och helst inte allt för dyra.

Har testat följande.
Private Stock No. 11
Avo Puritos Domaine
Tabacalera
Consuegra Maduro
Alonzo Menendez No. 20
Rosa Cuba

Alla ovanstående med undantag från Consuegran är ju tämligen 'snikiga' men man måste ju börja någonstans. Har precis avnjutit en Consuegra ute i solskenet. :tummenupp

Consuegra Maduro är fin, dock lite väl fin ibland då man oftast bara röker på fyllan. I mitt fall är det så...
Jag har några lådor med "half coronas" som är små och smidiga att blossa på ihop med en grogg, även några Ritmeeisters "ones". De stora jag har hemma brukar vara King Edward lite finare cigarrer, kostar runt 200:- för ett fempack men är ju ifrån fin-röka dock. Duger dock gott att bjuda på och röka en halv utan att man gråter för att slänga den.
Den största jag har är en handrullad halvmeters :D Inte rökbar, så stor i truten är jag fasen inte...

Dalafalo skrev:
2351579 Jag fick en Cohiba av en kompis för flera år sen, men jag glömmer den aldrig, det godaste jag rökt, men tyvärr lite för dyr att köpa varje dag, testa en sådan åtminstonde en gång, en har du råd med:tummenupp

Noterat. :)

Smeddie skrev:
2351683 Medium Filler Robusto .. man kan inte få mer cigarr för pengarna än så .. annars är jag ganska insnöad på Avo och Griffins Maduro serie. Kubaner tycker jag kan vara lite si och så med kvalitet och mer än en gång har jag varit mer än lovligt besviken efter att ha eldat upp en trehundring som smakar babianarsel .. men när de får till det rätt så är det gudomligt ..

Medium Fillers har jag ett par stycken liggandes i humidoren. Dock blev det inga Robustos denna gången utan Coronas. Ska kolla in Griffins nästa gång jag är förbi godisbutiken. :tummenupp

Dee_cati skrev:
2351729 Consuegra Maduro är fin, dock lite väl fin ibland då man oftast bara röker på fyllan.
Beställer man från Lynn's så är dom ju inte så fasligt dyra alls. Seconds ligger på som dyrast 38USD/25st. Blir till att beställa ett pack snart. :crash

Back