chokefan på r1a -01

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
Jag har letat men hittar ingen tråd om detta...finns de någon som kan hjälpa mig...
Min hoj chokar inte har jag upptäkt och hittar ingen bra sida om hur den fungerar, jag har ju någon form av manual men ja lyckas inte se hur de hänger ihop.... finns de någon som har eller kan tipsa om en bra skiss över chok å förgasare på en r1a -01 eller finns de någon som vet om de brukar vara något speciellt som brukar krångla på dom, är de ett spjäll som på en bil me förgasare eller...??
Ja kort sagt....tacksam för alla svar som kan hjälpa mig me detta...

I varje förgasare sitter ett litet fjäderbelastat stift och som öppnar/stänger "chokeflödet". Dessa stift är sammanlänkade med en brygga och denna är i sin tur ansluten till chokekabeln. Om du lyfter på tanken, kommer du åt att se kabelns inverkan på bryggan. Kanske där som felet ligger eller så är det inne i förgasarna som det hakat upp sig. Mycket enkel konstruktion, så du lär ganska snabbt kunna lokalisera problemet.

Servicemanual att kolla närmare i: http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/r1/yamaha_yzfr1_98_service_manual.pdf

Aha....tackar.... ja då e de nog länkaget som kärvar eller har blivit felmonterat någon gång.... jag har bara haft motorer med spjäll tidigare så jag förstod ju nada när ja börja kika, men nu förstår ja hur de fungerar eller ska fungera... tack tack

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back