Chok- New British Helmet Tests

Jag kör med en Nolan X-lite och dom klarar sig helt ok och var bäst i test om jag inte missminner mig i en av biketidningarna i våras........rätta mig gärna om jag har fel. Även om dom oxå är rätt dyra ca 5k så är de billigare än Arai o Shoie

Kul att Lazer LZ6 för £60 smiskar alla testade Shoei. :hihi
(kostar från ca 895kr i Sverige)

Nämen alla vet ju att den dyraste hjälmen också är den säkraste. Det kan ju en femåring räkna ut med tårna. :rolleyes:

Kul att Lazer LZ6 för £60 smiskar alla testade Shoei. :hihi
(kostar från ca 895kr i Sverige)

Nämen alla vet ju att den dyraste hjälmen också är den säkraste. Det kan ju en femåring räkna ut med tårna. :rolleyes:

Du menar samma femåringar som dömer ut Lidl's ryggskydd och biltemas Olja och MC tillbehör?

Jag förutspår att MC handlarna måste börja konkurera med någonting annat, nu när så många lågprisalternativ finns...

Få se, vad kan MC handlarna bli bättre på, hmmm, personlig service och trevlig personal kanske?

Det är ju 15 till 20 inlägg varje dag från er som använder "billigare produkter" och jag undrar... är det erat eget samvete ni försöker övertala när ni skriver?

Själv har jag både en Shoei XR-1000 och en Marushin nx888 och jag lovar att det är skillnad på finnish och smådetaljer.

Marushin är en jättesnygg hjälm som antaligen räddar livhanken lika bra som Shoei - men varför har den "gjutskägg" på plastedaljerna? Varför är det klippkanter på D-ringarna? Varför lossnar gummilisten i botten på hjämen? Varför immar det imfria visiret? Varför är inte ventilationen lika bra som Shoei? Varför upplevs den 50g högre vikten som 250g? :va

Misstolka mig inte nu eftersom jag inte ifrågasätter säkerheten, jag bara förklarar min tolkning varför den ena är dyrare än den andra.

Det är ju 15 till 20 inlägg varje dag från er som använder "billigare produkter" och jag undrar... är det erat eget samvete ni försöker övertala när ni skriver?

Själv har jag både en Shoei XR-1000 och en Marushin nx888 och jag lovar att det är skillnad på finnish och smådetaljer.

Marushin är en jättesnygg hjälm som antaligen räddar livhanken lika bra som Shoei - men varför har den "gjutskägg" på plastedaljerna? Varför är det klippkanter på D-ringarna? Varför lossnar gummilisten i botten på hjämen? Varför immar det imfria visiret? Varför är inte ventilationen lika bra som Shoei? Varför upplevs den 50g högre vikten som 250g? :va

Misstolka mig inte nu eftersom jag inte ifrågasätter säkerheten, jag bara förklarar min tolkning varför den ena är dyrare än den andra.

Det är nog en fråga om att vi tycker att grejorna är TILLRÄCKLIGT bra.
Om skillnaden är att den dyrare hjälmen är dubbelt så dyr så kan jag leva
med gjutskägg på platdetaljerna och att jag får limma fast en list själv.

Dessutom kan jag ju köpa en ny hjälm dubbelt så ofta istället, och inredningen i en hjälm slits och bryts ner med tiden.

Last edited:
Du menar samma femåringar som dömer ut Lidl's ryggskydd och biltemas Olja och MC tillbehör?

Jag förutspår att MC handlarna måste börja konkurera med någonting annat, nu när så många lågprisalternativ finns...

Få se, vad kan MC handlarna bli bättre på, hmmm, personlig service och trevlig personal kanske?

:)

Angående mc-handlarna, tror du på det själv? ;)

Nyheter
Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra