Chips Away - Bilfråga om lackskada.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag lyckades igår att dra in i en stolpe i garaget med min Alfa när jag skulle pressa den förbi till ett omöjligt ställe.

Det resulterade i en intryckning framför bakhjulel med ganska kraftiga repor. Skadan är ca 25cm i diameter formad som en cirkel. Intryckningen på djupaste stället uppskattar jag till ca 4-5mm.

Nu är det så att jag måste åtgärda detta direkt då jag mår rent av psykiskt dåligt när jag vet att min lilla GTV har ont :(

Jag hittade ett bolag: ChipsAway som verkar utföra bra där de endast behandlar skadan och inte hela bilen.

Är det någon som har erfarenhet av de? Ska visst vara en riktigt stor kedja, dock har jag aldrig behövt sånna arbeten så jag har inte en aning om vilka man ska anlita.

Annars ge mig gärna rekommendationer i sydvästra skåne.

En skada med kraftiga repor hade jag åkt till närmsta väl fungerade lackverkstad.

Går det att göra en bättring så fixar även lackverkstaden det, men med en flerlagers lack kan du nog glömma det.

Jag hade en Alfa där jag en dag såg något som såg ut som fotavtryck på taket. En jävel hade tagit avsats att hoppa vidare till marken eller någon annan bil bredvid. Hur som helst blev det en liten intryckning som jag lät en sådan där firma som trycket ut dörruppslag ta bort. Blev i princip perfekt och jag slapp lackera om taket. Din skada låter lite större och lacken är skadad. Jag hade nog gått till en välrenommerad lackfirma. Är lacken välskött kan en duktig fackman göra så att det inte syns utan att lackera om hela ytor. På min Alfa lät jag en fackman fixa små skador i lacken där någon dragit emot och det var helt perfekt gjort. I slutändan är det bara en bil och använder man dem händer det förr eller senare missöden.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park