Chip Till BMW R1100S

Stimsky

Knäskrap med Bumsen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
BMW R 1100 S Boxercup replica
Nu önskar jag lite mer mos i motorn. Får väl börja med KN-filter så det blir mer luft. Kör med öppet system måste chippet anpassas till det specifika systemet eller funkar det bra med vilket chip som helst?

mvh Thimmy

Nu önskar jag lite mer mos i motorn. Får väl börja med KN-filter så det blir mer luft. Kör med öppet system måste chippet anpassas till det specifika systemet eller funkar det bra med vilket chip som helst?

mvh Thimmy

Timmy, kolla på advrider.com. Där finns gott om folk som är riktigt duktiga på BMWs boxermotorer.

/K

...Kör med öppet system måste chippet anpassas till det specifika systemet eller funkar det bra med vilket chip som helst?

mvh Thimmy

Vad har du för öppet system? Och vad märkte du för skillnad mot orginal?
Jag håller på att bygga ett öppet system, får tillbaka det från svets efter helgen... funderar på ett chip, men det lutar mer åt en Power Commander.
Med en PC och en bänkning så ser man resultatet och kan anpassa mer exakt efter sitt system. Ett chip är dock snyggare, ingen yttre påverkan, man byter chippet och sedan ser allt helt orginal ut, inga sladdar eller dosor att placera...

Heter Van der lide eller gilde .... eller nått sånt ... ett system som satt på hojjen när jag köpte den på BMW... de kan inte heller härleda det riktigt för det va nån direktimport... Jag har inte nån kat kvar så det är helsystem. Går ihop under cykeln till endast ett rör för att sedan splittas uppe i burkarna.
Tack för svaren. Har ni nån susning om vad ett chip kostar....
Jag har aldrig använt original så jag har ingenting att gämföra med. På firman bytte de system innan de körde den en endaste meter. så tyvärr kan jag inte svara på det.

mvh Thimmy

Last edited:
Hej, Tänkte bara säga att kolla länken på avgas-system etc till r1100s
"https://eshop.t-online.de/epages/Store.sf/?ObjectID=415079&Locale=en_GB"

Länken Nedan har dessutom ny kolvar och cylindrar för att öka effekt etc

http://www.wuedo.de/indexeng.htm

mvh
Truls "MHE-R1100S"

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla