Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
12 dubbellektioner+ körning hemma, kostade 10k 1986. Räkna med 30k i dagens priser.oscar skrev:Kan ni som har CE-kort berätta hur lång tid det tog för er att ta det, samt hur mycket ni betalade för det!? Har ni något annat INTRESSANT att säga i ämnet så gör det också!
/V.Illhaflerbokstäverikortet
30k för normalbegåvade....maverick_750rr skrev:Snarare 50.
750RR
Klart jag är!maverick_750rr skrev:Är du uppdaterad?
750RR
Nr:18 skrev:Klart jag är!
Hur långt är ett snöre?maverick_750rr skrev:Såklart
Dåså....
Men du körde själv säger du? Eller hemma?
Har man inte tillgång till det(som nog inte många har) så kan det nog bli dyrt. Eller?
Vet ett par som fick hosta upp 60 - 65 nämligen och trodde siffran låg runt 50 åtminstone.
30 kan ju ett vanligt B-kort kosta för somliga
750RR
Priserna har nog gått upp liiite grann sen du tog kk. Tog hojkort förra året, 8 lektioner, tror det slutade på runt 7000 spänn. Mitt B-kort tog jag 1991, det gick på under 4000:-.Nr:18 skrev:Hur långt är ett snöre?
Mitt b-kort kostade 2000 inkl allt, a-kortet 1250. Allt beror på hur duktig du är, inget annat.
Nr:18 skrev:Hur långt är ett snöre?
Mitt b-kort kostade 2000 inkl allt, a-kortet 1250. Allt beror på hur duktig du är, inget annat.
Jag är mycket medveten om priserna på en trafikskola, då jag har en kompis som äger en trafikskola. Jag skrev heller inte att man kan ta kort i dag för dom priser som gällde på 80-talet. Däremot skrev jag att det beror på hur bra du är på att köra. Har man lätt för att lära blir det billigar, annars mycket dyrare.maverick_750rr skrev:Ja, DÅ för flera decennier sedan.
Jag undrade om du var uppdaterad då du tod först siffror från 80-talet.
Då får aldrig ett B-kort för 1250 idag, eller A-kort.
750RR
A© skrev:Eller så går man till arbetsförmedligen "om man är arbetslös det vill säga" och säger att man vill börja köra lastbil, då brukar dom fixa in en via nån bilskola eller nått Alu/Amu program, och sen står staten för ditt körkort...![]()
![]()
Ja, är det inte dags att du börjar köra för Ängelhomsglass istället?maverick_750rr skrev:"Vill du inte köra glassbil?" - frågade dem
750RR
jockesoft skrev:Ja, är det inte dags att du börjar köra för Ängelhomsglass istället?![]()
/Jocke
A© skrev:Kortet kostar nånstans mellan 35-45 K
Pris för Lemp 1000:-
Pris för Lekstion 2200-2500:-
Pris för att hyra lastbilen vid uppköring 1200-1700:-
En vanlig svensson som ska ta Ce behörighet, som ej har haft kontakt med tung trafik tidigare, så kommer nog kortet kosta nånstans mellan 45-50 k,
Lemp 1000:-
Lektioner för C 8*2500:-
Lektioner för E 8*2500:-
Hyra bilen 1700:-
Slutsumma....... 42700:- +/- hur fort man lär sig...
Eller så går man till arbetsförmedligen "om man är arbetslös det vill säga" och säger att man vill börja köra lastbil, då brukar dom fixa in en via nån bilskola eller nått Alu/Amu program, och sen står staten för ditt körkort...![]()
![]()
red_ninja skrev:Eller oxo fixar man det i lumpen hehe, mkt mkt billigt, jag gav endast 290 spänn, det var nån administrationsavgift el nåt resten stod staten för!
dews skrev:Priserna jag fick reda på förra året för en normalelev var:
C-kort: mellan 6-7000 kr
CE-kort: runt 20000kr
så räkna med en 25-30 000kr. (om du nu inte är helt bakom flötet, vilket jag inte tror du är)
Eller så är man som sagt smart och fixa det i lumpen för 400![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |