CDI-box

toonarmy

Swag
Gick med
12 Feb 2005
Hoj
Kittad fighter
min cdi box har gått sönder till min honda cbr 900rr -99
har ringt massa skrotar och hittar ingen som matchar med serie nr på boxen.

måste det va samma nummer eller passar alla cdi boxar till års 99 ?

kan ju höra med dom, tack för länken.
det är ju de här jag inte får nått svar på.. har hört att mellan 97-99 så passar dom men så säger han inte på skroten.
vill ju inte köpa grisen i säcken.

Jag handlade en EC box från ebay uk. Se bara till att du får en ostrypt box och inte en SD box!

Boxar från bläjdar från -98 och -99 passar till din.

Finns massor av olika beteckningar på boxarna. Tror att jag skrev lite resultat av mina efterforskningar i CBR900RR tråden.

Jag har en SD box hemma som ligger och skräpar. Denna är strypt, varvar bara ~9500 med denna.

fick mig en -98 cdi box, nu går motorn runt men får ingen knista å den vägrar å starta.
får panik här vet inte vad jag ska göra :huvet

fick mig en -98 cdi box, nu går motorn runt men får ingen knista å den vägrar å starta.
får panik här vet inte vad jag ska göra :huvet

Jag hade med detta problem. Fick utbytes 3ggr och till slut så fungerade det. Lite jobbigt med att skicka till England men det var värt det till slut. Hade ju min SD box så jag kunde åka under tiden iaf. Synd att du bor så långt från Gbg annars kunde du testa/låna min box så länge

på skroten säger dom att att dom hade samma problem med en annan cbr -99 å dom satte en -94 box på den och bytte tändlåset så funka det.. satt tydligen nån "dioder" i låset som fungerade som en spärr.
jag är verkligen så okunnig om el å det gör mig så frustrerad.. men varför får jag ingen gnista om nu alla boxar från 98-99 ska passa ?

Att -94:ans box skulle passa till en -99 känns riktigt fel! Måste ju byta en jävla massa kabel om det ska gå vägen. Säger inte att det går men... Det är ju inte direkt samma cykel!

Skulle tippa på att boxen är paj...

Då även jag är lite i cdi träsket och letar undrar jag vad det står på din box. Typ MASA EC, eller MASG EC. Vad stod det på din originalbox? Är du helt hundra på att det är boxen som är trasig?

Hur har det gått för dig? Hittat felkällan? MWO EC har jag sett några på eBay.

Är detta någon som någon kan bekräfta att detta är en box som suttit på en svensk hoj original (MWO EC).

MASG EC skall vara rätt om jag förstått rätt....

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back