Cdi-Box eller tändsystem, kx 125 -93

Trollfar

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Kawasaki KX
Hej, jag undrar om det finns någon som har en Cdi-Box till en Kawasaki KX 125 års: 1993

Eller om ni har ett komplett tändsystem av någon annan modell, som kan tänkas passa?

PM'a mig eller skriv i tråden i så fall!

Ingen som har en sådan liggandes?
Eller ett komplett tändsystem som kan tänkas passa på den?

Cdi boxen är sönder, det är avbrott i den, och det går ej att köpa en ny, eftersom att de har slutat tillverkas..

Så tänkte jag att man kan byta ut hela tändsystemet mot ett som kanske kan passa, eftersom att det är svårt att få tag i en Cdi box till den

Trollfar skrev:
2481847 Hej, jag undrar om det finns någon som har en Cdi-Box till en Kawasaki KX 125 års: 1993

Eller om ni har ett komplett tändsystem av någon annan modell, som kan tänkas passa?

PM'a mig eller skriv i tråden i så fall!

http://www.electrexworld.co.uk/#2395X0

Eller köp ett begagnat "Motoplat-system" (100cc)från en gocart-nisse och svarva om konan och tillverka en ny fästplatta som passar....:tummenupp

Last edited:
doordie skrev:
2483883 http://www.electrexworld.co.uk/#2395X0

Eller köp ett begagnat "Motoplat-system" (100cc)från en gocart-nisse och svarva om konan och tillverka en ny fästplatta som passar....:tummenupp

På den sidan verkar det ju finnas en, men tror du de har den hemma? För de andra försäljare jag ringt till har den inte hemma, och det går ju ej att beställa den, eftersom den ej tillverkas längre.
Motoplat-System, kan man hitta det på nätet? Har du någon länk?

Last edited:
Trollfar skrev:
2484116 På den sidan verkar det ju finnas en, men tror du de har den hemma? För de andra försäljare jag ringt till har den inte hemma, och det går ju ej att beställa den, eftersom den ej tillverkas längre.
Motoplat-System, kan man hitta det på nätet? Har du någon länk?

Vet flera som beställt från dom och det funkar bra...maila och kolla om den finns på lager.Dyrt till just KX125 av din årsmodell dock.:(

Motoplat fanns på många 1970-80 tals crosscyklar som Husqvarna/Cagiva,KTM,Montesa och Maico.Du måste kolla så att du får rätt modell,finns motsols/medsols system beroende på vilken sida systemet satt på just den hojen.Åk också till en gocartbana och snacka med några som åker gamla 100cc A-kart, så vet dem säkert nån som har ett system billigt (ca1000kr med stator/rotor/tändspole).:tummenupp

http://www.blixtensracing.se/ säljer olika tändsystem från Belgien!

Bifogat

• Motoplateinzeln.jpg
    Motoplateinzeln.jpg
    14.3 KB · Visningar: 341
Okej, tack för hjälpen, jag ska forska lite i det :)

Lite synd att den cdi'n kostar ca 3800:- som du sa..

Jag skriver igen om jag behöver mer hjälp :tummenupp

Det är ingen som vet någon sidare där cdi'n är billigare till min moddel?
För 3800 är ju lite dyrt :va

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...