CBR600 f4 hastighetsmätargivare

vtx-gubben

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2018
Hoj
vtx 1800
Köpt mig ett projekt, utan instrument. Klurar på var givaren bör sitta/ om den är elektronisk eller mekanisk som standard. Eftersom jag inte hittar den i sprängskisser antar jag den är elektronisk.. Vad ska jag isf tänka på för att få tag på instrument som visar rätt med befintlig givare?

Köpt mig ett projekt, utan instrument. Klurar på var givaren bör sitta/ om den är elektronisk eller mekanisk som standard. Eftersom jag inte hittar den i sprängskisser antar jag den är elektronisk.. Vad ska jag isf tänka på för att få tag på instrument som visar rätt med befintlig givare?
Kanske fel årsmodell. Men det verkar som Speed sensor sitter ovanpå växellådan. Eller ?

Men för att uppfylla kravet på hastighetsmätare räcker typ Cykelhastighetsmätare med magnet på framfälgen och sensor på gaffelbenet.
Väljer du den med sladd, dvs magnet till fästa / limma på fälgen, spole fästa på gaffelbenet och sladd upp till styret kan pulserna från spolen antagligen driva de flesta Instrument.
Själva cykeldatorn från Biltema tål inte regn, min erfarenhet....:huvet

Last edited:
Kanske fel årsmodell. Men det verkar som Speed sensor sitter ovanpå växellådan. Eller ?

Men för att uppfylla kravet på hastighetsmätare räcker typ Cykelhastighetsmätare med magnet på framfälgen och sensor på gaffelbenet.
Väljer du den med sladd, dvs magnet till fästa / limma på fälgen, spole fästa på gaffelbenet och sladd upp till styret kan pulserna från spolen antagligen driva de flesta Instrument.
Själva cykeldatorn från Biltema tål inte regn, min erfarenhet....:huvet
Ja, det är en -00. Men då vet jag vart jag ska börja leta iallafall! Stort tack för det! :)
Finns ju en uppsjö billiga instrument på wish etc.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025