Cbr1000rr 2006 till racehoj

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Ort
Hus
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Hej svejs gott folk!

Två frågor i ett!



Har köpt en cbr1000rr 2006 UTAN nycklar!!
Ja många kommer tro den e stulen, men d e upp till er!
Kan lägga upp ramnr ifall folk vill veta, polisen har redan kollat! ;)

Fråga 1: Är H.I.S.S:en kopplad till själva boxen?
Dvs måste jag köpa ett sett med box/hiss/nycklar/lås?
Eller räcker d med nyckelsats inkl hiss? Dvs ingen ny box?


Fråga 2: tänkte köra med den på bana!
Räcker d då med tex en yec kabelhärva och samma box och sätta en switch bara?
Eller startspärren sitter i boxen som sagt!
 
Har för mig att boxen är inte kodad till H.I.S.S. Är väl nycklar och transponderklumpen H.I.S.S som är kodade med varandra. Vet att några som tagit bort tändningslås har limmat fast nyckeln på H.I.S.S ringen och sen kopplar förbi låset med en strömbrytare.

Men enklast är att köpa en HRC elhärva med ECU för då använder man inte längre nyckel med transponder.

//Nitrous
 
Ok, det som talar för att man ska slippa byta box är att transponder klumpen (hiss) är ju inkopplad på kablarna från själva tändningslåset! Dvs innan själva kontakten som ansluts till kabelstammen.
Borde ju kunna prova att koppla en strömbrytare på själva kontakten. Eller d e inte lönt?
 
Nyckeln är kodad till motorcykelns ECU. Eftersom det är en Honda behöver du en nyckel som redan fungerar för att göra en kopia. Antennen runt tändningslåset är bara en länk mellan nyckel och ECU.
 
Ja det var d jag misstänkte från början! Hade varit för lätt annars!
Ja då e det bara att inhandla nytt eller bb sett ECU /nyckelsats på ebay
Eller race härva med ECU!
Ingen som har en race härva?? ;)
 
Ok, det som talar för att man ska slippa byta box är att transponder klumpen (hiss) är ju inkopplad på kablarna från själva tändningslåset! Dvs innan själva kontakten som ansluts till kabelstammen.
Borde ju kunna prova att koppla en strömbrytare på själva kontakten. Eller d e inte lönt?

Går knappast, det är ju det som är vitsen med startspärr dvs att det inte ska gå att tjuvkoppla den.

På många usa modeller saknas det startspärr, vet inte hur det är på honda? Men vet att vissa köpt kabelhärva från usa för att slippa nyckel och startspärr.
 
Honda har inte hiss i USA nej. Inte Suzuki heller. Har kompis som importerat.
Iaf innan 2008 på dessa märken.
Finns som sagt på ebay! Men d e ändå ca 3500-4500:- till just 2006-07!
Hoppades komma undan billigare!
Vill dock inte veta vad d kostat i Sverige... Men d e väl därför jag fick den så billigt!
 
Det går att stänga av startspärren. Men usa cyklar har inte alltid startspärr.
 
Din ECU går att få igång med nya nycklar.
Men då får du skicka iväg boxen.
Kostnad typ 3500:-

Alternativt köpa ett nytt kit med ECU och nycklar på Ebay!
Europa hojar har HISS och USA har inte det vilket gör att det går att köra utan lås på USA mod!
Olika härvor till Euro och USA!

Eller en HRC (Honda Racing Corp) härva med ECU från nån racehoj man säljer i delar.
Då slipper du nycklar och lampsladdar.
Samt går att mappa i ECU om man har den dyra sladden.
HRC ECUn går att köra i USA härvan.

YEC prylar passar sådär då det är Yamaha!
 
Last edited:
Känner mig lite tvungen att svara hur allt gick, och som föregående talare luska ut snabbt så har jag inte mycket insikt i race delar. framför allt inte elektroniken. :3freak

Efter lite prutande på ebay. gillar verkligen dom som har "fast pris" men man kan ändå erbjuda ett lägre pris.
Så fick jag hem en ECU med 2nycklar, id bricka, tändningslås med HISS, tanklock och cutslås för "endast" 2900:-
Hojen gick igång på ett kick. Kanon nöjd
mycket gottttiiissss på väg hem till nu!

Annan fråga när jag ändå håller på, quickshift vill jag ha.
Finns med PCV på ebay för 2000:-
frågan är:
Är det bara att koppla in efter instruktioner och sen e d klart?
Eller måste den in och mappas i en dynobänk?
puss på er alla! Nu kan våren snart komma så bandagar kan bokas! :banana
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top