CBR/GPR vs RS125 borttagen CDI

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Tänkte bara ställa en fråga efter att ha läst 125-testet i Bike...
CBR/GPR vs RS med borttagen CDI-strypning... vem vinner i acc? :va

EDIT: Enligt Bike gör GPR och CBR 0-100 på 14 respektive 15... Aprilian strypt på ca 26!!
 
Last edited:
PEPPO! skrev:
Tänkte bara ställa en fråga efter att ha läst 125-testet i Bike...
CBR/GPR vs RS med borttagen CDI-strypning... vem vinner i acc? :va

EDIT: Enligt Bike gör GPR och CBR 0-100 på 14 respektive 15... Aprilian strypt på ca 26!!

Inte en chans att det tar 26 sekunder iallfall!

Och med borttagen CDI strypning.. Jadu!
 
Svanen skrev:
Inte en chans att det tar 26 sekunder iallfall!

Och med borttagen CDI strypning.. Jadu!

Tja, det är vad Bike uppmätte :)
Aprilian kom sist i testet, just pga motorn i strypt skick.
Hade förövrigt bäst bromsar, komfort växellåda och chassi.

Anton: Ja, det kan man fan undra... 26 lät faktiskt lite vääl mycket :P
 
Last edited:
Tycker testet borde ogilltighetsförklaras! Hur många som pressar sina hojar kör med strypningar?
 
PEPPO! skrev:
Hade förövrigt bäst bromsar, komfort växellåda och chassi.


Nja, sitter här med testet framför mig, lite fel har du allt.

Deras sammanfattning:
RS har det överlägset bästa chassit.
Hondan är det bästa valet, totalt sett.

Vinnare i de olika momenten:
Motor: Derbi.
Transmission: Honda.
Chassi: Aprilia.
Bromsar & Säkerhet: Aprilia, tätt följd av de andra.
Komfort: Aprilia.
Landsväg: Honda, överlägset.

Honda vann testet med flest poäng.
2: Cagiva
3: Derbi
4: Aprilia.

:fakta
 
SolitudE skrev:
Nja, sitter här med testet framför mig, lite fel har du allt.

Deras sammanfattning:
RS har det överlägset bästa chassit.
Hondan är det bästa valet, totalt sett.

Vinnare i de olika momenten:
Motor: Derbi.
Transmission: Honda.
Chassi: Aprilia.
Bromsar & Säkerhet: Aprilia, tätt följd av de andra.
Komfort: Aprilia.
Landsväg: Honda, överlägset.

Honda vann testet med flest poäng.
2: Cagiva
3: Derbi
4: Aprilia.

:fakta


Juste Honda vann med 1 poäng på transmission över Aprilia så var d. Sen fick de sämst på landsväg ^^ (Aprilia alltså)
 
Last edited:
hur kan de vara bättre konfort på en RS än på en NSR.. :3freak NSR är ju en ren fotölj!.
Ang dedär 26sek..!. inte en chans!.
 
Freddola skrev:
dom skrev inte fel då och de skulle vara 16?
Låter lite mera troligt.
låter fortfarande mycket.. 8sek är typ nåt sånt original va?.. kanske 6 tom?.. 10 skulle jag gissat på strypt..
 
philsson skrev:
låter fortfarande mycket.. 8sek är typ nåt sånt original va?.. kanske 6 tom?.. 10 skulle jag gissat på strypt..

De hade bänkpapper o allt på att den va sämst .. inga tryckfel iaf.
Och jag tvivlar att de mäter fel på 10 o 26 :D
 
Last edited:
philsson skrev:
hur kan de vara bättre konfort på en RS än på en NSR.. NSR är ju en ren fotölj!.
Ang dedär 26sek..!. inte en chans!.

Var fick du NSR'en ifrån? :confused:

Hur som helst, skulle va liiite mer intressant om dom hade testat avstrypta hojar. Visste inte att en GPR gick i 140 strypt, låter ju hur najs som helst. Tycker också att dom borde ha nämnt Hondans otroliga litenhet och Cagivans otroliga snygghet lite mer. Den e sexiiii :banana

Och det är nog inte omöjligt att en (eventuellt) ny och strypt RS accar slöare än snigel med träningsvärk. Miton som har en mkt jämnare effektkurva tar ju 18 sek på sej.
 
Last edited:
brorzan skrev:
Var fick du NSR'en ifrån? :confused:

Hur som helst, skulle va liiite mer intressant om dom hade testat avstrypta hojar. Visste inte att en GPR gick i 140 strypt, låter ju hur najs som helst. Tycker också att dom borde ha nämnt Hondans otroliga litenhet och Cagivans otroliga snygghet lite mer. Den e sexiiii :banana
rs :zpy
NSR är sköna.. thats it.. och 140km/h strypt... va e de för mopedsnack?. knappast det som är viktigt. Axx, konfort, bromsar, motorkaraktär, tillgång till delar mm är lätt mycket viktigare. Pressa en hoj till sitt yttersta är inte ofta man gör. men vad vet jag.. :rolleyes: ni ligger säkert där på varvstoppet varje dag.
 
philsson skrev:
rs :zpy
NSR är sköna.. thats it.. och 140km/h strypt... va e de för mopedsnack?. knappast det som är viktigt. Axx, konfort, bromsar, motorkaraktär, tillgång till delar mm är lätt mycket viktigare. Pressa en hoj till sitt yttersta är inte ofta man gör. men vad vet jag.. :rolleyes: ni ligger säkert där på varvstoppet varje dag.


Jag kör inte för att glida omkring och se glad ut, då skulle man ju köpt custom...
NSR:en var inte med i testet. Det var CBR:en som representerade honda. :7peta
 
Vad snackar alla om...ibland är de CBR och Gpr (derbi) och Aprilia men nu kom Cagiva in i bilden med...och philsson ingen har sagt NSR förutom du...alla snackar ju om olika hojar...
 
zpeppy skrev:
Vad snackar alla om...ibland är de CBR och Gpr (derbi) och Aprilia men nu kom Cagiva in i bilden med...och philsson ingen har sagt NSR förutom du...alla snackar ju om olika hojar...
hehe sorry.. jag flumma till det.. NSR var ju inte med.. :huvet .. fattade inte heller dedär med miton.. :3freak
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top