Tackar tackar.
Det har tagit ganska många timmar. Jag har hålt på lite till och från i 3 månader. Har varit sjukskriven för brutet ben.
I början stod det still i 2 veckor för att jag väntade på att få tillbaks bakramen som var på svetsning. Jag kortade av ramen och fick ändra vinklaran på "stöd" stagen så den vart lite högre.
Motorn är från 98. 3:ans vevstake skar på motorn som sat i för 1,5 år sen efter bakhjulskörning.
Jag använder orginal insrtumenteringen. jag gjorde ett eget stag som jag fäste den i. Jag kapade bort hastighetsmätaren eftersom jag använder cykeldator. (Har bytt till 17" fram)
Staget syns lite på bilden. Kan fixa en bätre om ni vill se?
Nästa projekt blir att trimma motorn lite till. Hade tängt göra det i vinter, men eftersom man bröt benet så vart ekonomin inte lika bra.
Har nu en portad top av A-Head tuning (dr.bike) som jag e mycket nöjd med.
Så nästa steg blir att sätta i trim kammar och då kommer jag få ut lite mera efekt av portningen också
Sen blir det att byta ut dynojet kittet i förgasarna till ett bätre som heter Factory Pro.
Sen någon gång blir det nog att uppgradera stötdämparna lite
Alla med fireblade som vill ha lite bätre register i motorn, ta kontakt med Dr.bike för tips och hjälp. Han fixar det mästa