Cbr 600 Rr Körning,växling Etc.

Flexonline

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
black R6 2006
DÅ har jag kört båge 2 månader totalt i mitt liv :banana Första hojjen vart en CBR 600 RR-04. Har börjat köra i hyffsad fart, och lär mig grunderna snabbt, men man kommer till en punkt då man vill lära sig saker, som inte går utan hjälp! Nu kommer totalt idiotiska rookie frågor:

Finns det kurser, (förutom bankörning) man kan gå, lr privat hos nån, o lära sig saker som tex mellangas, vi nedväxling o dylikt? Just nu kör jag ju som en kratta, med ryckiga växligar, wobbliga hårda inbromsningar osv.

Har en polare som jag kör med, men hos honom sitter allt i ryggmärgen. Han har kört allt på 2 hjul, sen han var tp 5 bast, och han har ingen aning om hur han själv gör allt, "prova dig fram" e hans bästa tips!?

Jag vill lära mig så mkt som möjligt, inte minst av säkerhetsskäl. Jag tror mig ligga på gränsen till övermod vissa dagar på hojjen :huvet

Tacksam för svar!

Bifogat

• bla-sida-hub.gif
    bla-sida-hub.gif
    75.1 KB · Visningar: 95
Hitta en polare som vill hjälpa dig. Sen är det inget fel på att köra nån bandag, det kan vara rätt kul.

SMC körde Sporthojskurs på Sviestad i juli. 2 jäkligt lärorika dagar - den jursen rekommenderas. Blir nog inget mer förrän nästa säsong dock.

Jag tror bankörning är grejen för att lära sig. Då kan man köra på och vara 100% säker på att man inte har några möten och man behöver inte dö om man skulle gå i backen.

B&K

Nu är ju inte SMC's B&K roadracing men jag kan rekommendera ett par pass på Tuvängen eller Rörken. Även om farten är ganska låg så är det lärorikt. Sen nästa år kan du gå vidare med sporthojskurser, bandagar och annat skoj.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back