Cbr 125

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Aiight, då är det så här:
Jag\vi ( min far å jag kommer dela på MC:n ) ska förmodligen köpa en CBR, kan babblar ass mycket om att den komemr tappa värdet rätt fort, är det sant? eller kommer den ligga runt 25´000, som jag räknar med om 2 år typ? jag kommer inte tok-köra som en galning utan komemr köra många lungna mil å kommer att serva den när det behövs... Vi kommer [eventuelt] köpa den ny för 29,900 kr och om jag\vi behandlar den väl å inte pinar den så kommer den väl inte tappa så mycker värde? elle? :3freak :7peta

Tack för svar

\\BiG-HeaD

miltalen på en 4t väger inte lika tungt när vi kommer till värdeminskning. Men däremot så beror det ju såklart på hur många mil du köra på dessa 2 år. och en sak till. Din farsa kommer INTE vilja köra hojen.

Bio_Head skrev:
Aiight, då är det så här:
Jag\vi ( min far å jag kommer dela på MC:n ) ska förmodligen köpa en CBR, kan babblar ass mycket om att den komemr tappa värdet rätt fort, är det sant? eller kommer den ligga runt 25´000, som jag räknar med om 2 år typ? jag kommer inte tok-köra som en galning utan komemr köra många lungna mil å kommer att serva den när det behövs... Vi kommer [eventuelt] köpa den ny för 29,900 kr och om jag\vi behandlar den väl å inte pinar den så kommer den väl inte tappa så mycker värde? elle? :3freak :7peta

Tack för svar

\\BiG-HeaD

hur vet du att du inte kommer köra skiten ur den... när jag köpte min skulle jag aldrig ta bort något på den[röra den]/trimma.. shit det slutade inge bra

alla sjunker i värde även cbr: en han som köper den vet inte om du kört lungt eller inte :hihi det kan kanske ses på skiket men men.. det blir säkert bra .. jag kan varna dig för att den är slööööö

ingen kan förutspå vad som är populärt om 2 år men den sjunker nog någon tusing till men det är ju ändå inte så mycket

Okey, men vi fundrar åxå på en NSR -94 eller nyare... Men hittar ingen ute som ligger under 30´000 :( :huvet
Christ att det ska va så svårt å hitta en bra hoj O_o

Bio_Head skrev:
Okey, men vi fundrar åxå på en NSR -94 eller nyare... Men hittar ingen ute som ligger under 30´000 :( :huvet

Omöjligt. En NSR -94 hittar du för 20. Hade som max betalat 22-23.000 för en 94:a, och jag vet att det är den nya modellen som är snyggare. Det är trots allt en 94:a.

H4 skrev:
Omöjligt. En NSR -94 hittar du för 20. Hade som max betalat 22-23.000 för en 94:a, och jag vet att det är den nya modellen som är snyggare. Det är trots allt en 94:a.
jo precis.. men man får väl nästan vissa RS för 25 typ?. :va

philsson skrev:
eh nejdå.. varför det?.. det är ju fortfarande samma hoj.. :3freak

kan va allt möjligt me importera. det kan va andra regler för avgaserna, lyset etc etc då det blir svårt att få tag reserv delar till dessa prylarna. lackeringarna kan ocksp va annorlunda me

Många 125:or är import från Tyskland. Min är det.

Inga som alls problem att skaffa delar, allt är samma :3freak

H4 skrev:
Många 125:or är import från Tyskland. Min är det.

Inga som alls problem att skaffa delar, allt är samma :3freak

Hår går det mad försäkring o.s.v med import ? Är det inte svårt å reggao mden i sverige ? O_o :confused: eller köra du oreggat?

Bio_Head skrev:
Hår går det mad försäkring o.s.v med import ? Är det inte svårt å reggao mden i sverige ? O_o :confused: eller köra du oreggat?

Inte svårt om allt funkar som det ska. Intyg på strypning behövs dock.

Bio_Head skrev:

Jag fick ge 21 000 för min och den är från 98! (den kommer från tyskland! köpte den från ett företag som plockar hem tyska hojjar...)

Last edited:
AndersJohansson skrev:

Hmm, tror ja kollade fel någon stans :rolleyes:
Men men, det är lååååångt kvar tills ja har kortet imin hand 8-) fylde FFS 16 för 2 dar sedan :P skickade alla papper å skit då...
Hur lång tid tar det att ta kortet? 2-3 månader ? :3freak
Mon blir det iaf så att jag å far sak åka å prova ut MC-ställ =D Har specifika saker som jag söker =D
Kommer gå på runt 12000 "bara" =)

Bifogat

• Allt.jpg
    Allt.jpg
    117.9 KB · Visningar: 62
Jag tycker inte att stället var så vackert, köp något lite sportigare.
Sen är du kung på att klippa och klistra och göra jätteflashiga kollage i paint :hihi

Köp för guds skull inte en hjälm för att den är snygg, köp en som PASSAR annars kan du lika gärna vara utan

Sen skull jag köpa ett vanligt ryggskydd istället för skyddsväst. Vet du hur varmt det är att köra såhär på sommaren? :)

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back