Cbr 125 Idè

Status
Ej öppen för fler svar.

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Nu är det snart dags för 125 kort för mig! Och jag ska välja en hoj, så nu är frågan: 4t eller 2t? eftersom jag redan har en rm125 så blir detta ännu mer kolvbyten och service med en 2t, om man ska köra till plugget så stinker man 2t olja och har nog fått en del på brallorna också! :tummenupp, sen låter det heldummt med en sport 2t som låter som en trimmad moppe :D, en enda fördel och det är att de går så in i! Förresten så kan man ju inte tanka på macker heller utan då får jag köpa hem ännu mer oljeblandat :( Så jag är inte så pigg på en 2t om ni kan -förstå det :gnissla

Då kommer vi till en 4t:

-Drar lite

-Tanka på mackor

-4t gött ljud

minus: Går inte överdrivet fort :huvet

Men:

Jag har funderat på en honda cbr 125, en liten hoj, men jag är inte jättelång heller, 180, nu till min idè

Man kan ju fixa till det, höja upp den så den blir lite större, annan framgaffel som man köper på en skrot, och sen kan man köpa hem trimdelar så det blir lite fart i den! Nu vill jag ju inte få den att gå som en ostrypt 2 taktare, men så den kan dra en strypt iallfall, och göra en 150 kanske med ett hyfsat acc..., Nu frågar jag er, går denna idè att genomföra? Fullt genomförbar tror jag då jag har tillgång till en stor verkstad och är beredd att lägga ned mycket tid!

OBS: Vill inte få tråden låst nu för jag har inte hittat någon liknande tråd med frågan jag ställer!

inte tanka på mackar ?...? bara till att fixa nån ficka på mcn och lägga olja där och tanka sen bara använda oljan det är väl inte så avancerat :p:D
och ÄLSKA lukten av 2takt!!!!!!!!!!!!!!!

Last edited:
Jo det är klart, men dra fram en smord flaska och sen torka av sig på finbrallorna, nä tack, nu vill jag har svar på min idè och inget annat!

Du behöver inte blanda oljan själv, men det är naturligtvis säkrare. Jag låter hojen sköta blandningen själv, den hojen fyller ändå 18 år nästa år...

Sen att en 125cc fyrtaktare låter "gött" vet jag inte fall jag kan hålla med om.

Om du ändå har tillgång till en stor verkstad och är beredd att lägga ned mycket tid så kan du väl klara av eventuella kolvbyten?

Så mycket roligare det är att köra en tvåtaktare tycker jag väger tyngre än en "tvåtaktsstank" efter en tur, när det gäller val av hoj.

Jo det är klart, men dra fram en smord flaska och sen torka av sig på finbrallorna, nä tack, nu vill jag har svar på min idè och inget annat!

erm okej .. vem åker mc i " finbrallor " ? ta på dig ett mc ställ då om du gnäller om dina fina replay snobb byxor .....?:huvet

Kan jag få svar på frågan?!!! :Bugar Jo, jag har tänkt skaffa ställ såklart, men jag kan väl inte gå runt i ett jäkla ställ i plugget va? Jag har mc jacka med skydd och brallor, skit i oljan och allt sånt nu, men vad jag skrev innan så kan jag inte förstå varför ni tycker jag tvunget ska ha en tvåtakt

asså du verkar ju redan veta vad du vill så vad fan är grejen?

för det första är cbren den fulaste hojen på marknaden. och höjer du upp den så kommer iaf jag få mej ett gott skratt om jag ser dig.

och motorn går inte att göra mkt åt.

mycket jobb, mycket pengar = bajs resultat...

och vad är grejen med din signatur? kanske bara är jag som inte fattar det roliga?

Men varför svarar du om du ska vara så otrevlig då? Varför görs hojen om den är ful och skit? Klart man kan göra något åt motorn, det är ju folk som gjort det på sina ser jag, vad menar du med ett "gott" skratt, kan man få ett annat svar på sin fråga?

Men varför svarar du om du ska vara så otrevlig då? Varför görs hojen om den är ful och skit? Klart man kan göra något åt motorn, det är ju folk som gjort det på sina ser jag, vad menar du med ett "gott" skratt, kan man få ett annat svar på sin fråga?

tycker du cbren är snygg? fine, jag gör det inte iaf.
går inte att göra mycket åt en 4t. det handlar om att välja.

och om vi säger såhär, höja en smal hoj ser inte direkt coolt ut.

Nej, men den blir högre! Det är det som är meningen! Sen är det klart man kan göra något åt det, kolla min avatar, min farsa har varit med och byggt den hojen från ingenting, tror du inte vi skulle kunna vässa upp en 4t lite då :confused:

Det var någon som trimma en cbr här på forumet, tror han hette Jim nått. Det var inte värt... Skit i cbr, den e smal och ful och går dåligt!

Jo, den är smal :( Vad föreslår du i 4t väg då? YZF var ju rktigt grymm, håll med om det! Synd bara att den är ny med till våren kan man kanske få får under 30?

Mycket hellre yamaha yzf ja. Men tycker fortfarande hellre två-takt om du ska ha kul på hojen. Gäller det bara transport kan du lika bra ha 4-takt.

Njaa, det gäller inte bara transport, men den är låg och aerodynamisk och så har den 15hk, så den borde ju göra 130 iaf, cbr:n gör ju 123 med 13,6 hk, det räcker för mig, mycket fortare än så finns det ingen mening med att köra på ländsväg, vad finns det fler för 4t hojar?

Njaa, det gäller inte bara transport, men den är låg och aerodynamisk och så har den 15hk, så den borde ju göra 130 iaf, cbr:n gör ju 123 med 13,6 hk, det räcker för mig, mycket fortare än så finns det ingen mening med att köra på ländsväg, vad finns det fler för 4t hojar?

släpp moppetänket för fan. det spelar ingen roll om hojen gör 130 eller 150.

min crm va drevad så den gjorde 110 lr nåt.

det är vägen dit som räknas.........

Fan, jag hittar ingen 125:a som passar mig :4skrika, blir inget roligt med en klen 4t om man redan har en 50 hk susse, cbr klagas det massor på, yzf är för ny och för snygg (stöldrisk), tror jag skiter i 125:a snart!

släpp moppetänket för fan. det spelar ingen roll om hojen gör 130 eller 150.

min crm va drevad så den gjorde 110 lr nåt.

det är vägen dit som räknas.........
precis..
Vem fan vill ha en hoj som gör 2 miljoner mph om man behöver hålla stumt från trelleborg till jokkmokk?:va
Inte jag iaf, då har jag hellre nått som gör 150, men kommer dit påväg ut från uppfarten.

Fan, jag hittar ingen 125:a som passar mig :4skrika, blir inget roligt med en klen 4t om man redan har en 50 hk susse, cbr klagas det massor på, yzf är för ny och för snygg (stöldrisk), tror jag skiter i 125:a snart!

50 hk susse?

Köp en DT.

Last edited:

Hade jag varit du så hade jag skitit i 125 och väntat tills du mognar lite till :D

Kan jag få svar på frågan?!!! :Bugar Jo, jag har tänkt skaffa ställ såklart, men jag kan väl inte gå runt i ett jäkla ställ i plugget va? Jag har mc jacka med skydd och brallor, skit i oljan och allt sånt nu, men vad jag skrev innan så kan jag inte förstå varför ni tycker jag tvunget ska ha en tvåtakt

ditt första inlägg är jävligt flummigt och du frågar faktiskt delvis om du ska ha en 2t eller 4t så det är väl inte så jävla konstigt att folk rekommenderar det ena eller det andra?

och varnade jag inte dig för din attityd igår?

Alltså jag hade en 4t från det att jag var 16 till det att jag blev 18, på dom 2åren körde jag kanske 100mil... Låg man på 90väg blev man konstant omkörd... Nu var de ju ett rätt tungt as också, men jag har ändå svårt att tro att den vikt som en cbr/yzf(va de så dom hette?) eller liknande kan göra dom så mkt roligare... Ligga å köra fullt hela tiden är inte trevligt...
Och få olja på finbyxorna? Är du flicka eller?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25