suzuki125
Ny medlem
- Gick med
- 4 Dec 2008
- Hoj
- KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Nu är det snart dags för 125 kort för mig! Och jag ska välja en hoj, så nu är frågan: 4t eller 2t? eftersom jag redan har en rm125 så blir detta ännu mer kolvbyten och service med en 2t, om man ska köra till plugget så stinker man 2t olja och har nog fått en del på brallorna också!
, sen låter det heldummt med en sport 2t som låter som en trimmad moppe
, en enda fördel och det är att de går så in i! Förresten så kan man ju inte tanka på macker heller utan då får jag köpa hem ännu mer oljeblandat
Så jag är inte så pigg på en 2t om ni kan -förstå det
Då kommer vi till en 4t:
-Drar lite
-Tanka på mackor
-4t gött ljud
minus: Går inte överdrivet fort
Men:
Jag har funderat på en honda cbr 125, en liten hoj, men jag är inte jättelång heller, 180, nu till min idè
Man kan ju fixa till det, höja upp den så den blir lite större, annan framgaffel som man köper på en skrot, och sen kan man köpa hem trimdelar så det blir lite fart i den! Nu vill jag ju inte få den att gå som en ostrypt 2 taktare, men så den kan dra en strypt iallfall, och göra en 150 kanske med ett hyfsat acc..., Nu frågar jag er, går denna idè att genomföra? Fullt genomförbar tror jag då jag har tillgång till en stor verkstad och är beredd att lägga ned mycket tid!
OBS: Vill inte få tråden låst nu för jag har inte hittat någon liknande tråd med frågan jag ställer!

Då kommer vi till en 4t:
-Drar lite
-Tanka på mackor
-4t gött ljud
minus: Går inte överdrivet fort

Men:
Jag har funderat på en honda cbr 125, en liten hoj, men jag är inte jättelång heller, 180, nu till min idè
Man kan ju fixa till det, höja upp den så den blir lite större, annan framgaffel som man köper på en skrot, och sen kan man köpa hem trimdelar så det blir lite fart i den! Nu vill jag ju inte få den att gå som en ostrypt 2 taktare, men så den kan dra en strypt iallfall, och göra en 150 kanske med ett hyfsat acc..., Nu frågar jag er, går denna idè att genomföra? Fullt genomförbar tror jag då jag har tillgång till en stor verkstad och är beredd att lägga ned mycket tid!
OBS: Vill inte få tråden låst nu för jag har inte hittat någon liknande tråd med frågan jag ställer!