Casey har ingen respekt för Vale!!

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Verkar som Stoner har tagit det sista nederlaget rätt hårt och har lite svårt att släppa det!
Han har uttryckt sig negativt för hur Rossi vann sista rejset fle ggr i media, nu sist i spansk press:

"Jag försöker alltid tävla mot mina rivaler på ett snyggt och schysst sätt. Jag vet att Valentino är en exemplarisk förare som gjorde ett fantastiskt lopp, men jag är väldigt besviken på den taktik han använde för att vinna – han gick för långt."

Själv tyckte jag att rejset var otroligt laddat och spännande! Klart att Rossi var inte "snäll" då, men det är MotoGP vi snackar om!!

Vad tycker ni?

Källa > http://www.bike.se/content/2669/ <

//Dio

Underbart med lite rivalitet och snack mellan toppförarna igen,
hoppas det blir fler såna race i år:tummenupp

Ja alltså rejset var helt underbart! Man kunde knappt sitta still på soffan :D
Hoppas verkligen det blir mer sånt, absolut!

// Dio

tycker det var det bästa racet på länge:D han är bara lite grinig för han fick kämpa lite och inte klarar av vale när det väl gäller:)

rossi för mig är en given världsmästare, han är den som nästan alltid är i toppen även när det går dåligt. i situationer som det var på laguna seca, när det är en ordentlig dogfight så är rossi ett säkert kort att satsa stålar på. känns som de andra bara gnäller när de efter att ha gjort allt de kan å ändå fått spö av nån som inte fått det att stämma till 100% den helgen.

Laguna var det bästa racet i år! Jag såg inte att Rossi gjorde något "fult". Visst körde han tufft, men det är inte konståkning de håller på med!
Hans körning där visade varför han är en sann mästare, och varför Casey ännu har ett och annat att lära sig (men han kommer nog dit ska vi se..)

Precis!
Rossi kämpade hårt för segern och den fick han också!
Jag tror Casey, med all respekt, är en förare som har sedan förra året blivit van vid att vinna med god marginal. Detta var första rejset som Casey verkligen såg sig bli besegrad av en förare som (tom han erkände) inte har en lika snabb hoj som han själv, och tydligen är detta för mycket för honom att svälja.
Mick Doohan som själv är "Auzi" sa att det fanns inget som var fullt i det rejset ang Rossis körning.

Ser deffinitivt fram emot fler såna fajter då det är bara bra för sporten :yoparty

//Dio

Last edited:
Bästa och mest intensiva racet på länge! Rossi var hård men inte ful på något sätt.
Önskar bara att dom tog bort tractioncontroll från motogp men då hade väl Rossi ägt dom alla igen..........

Stoners egna ord, Duccen går ej att köra utan TC och tyvärr knappt ens då (vilket dom bevisar iår när ingen annan på ducce är i närheten av toppen) Stoner har klart begåvning
Vales egna ord, låt oss köra utan TC så ser vi vem som är bäst :)

Casey är en förbannad snorunge som whinar för att han inte vann sitt fjärde raka.

Casey är en bortskämd snorunge som är van att få som han vill. När han inte får det så blir han lipsill. Precis som med alla andra bortskämda ungar.

Jag tyckte det var underbart att se Rossi i gammal god stil & jublade när Stoner stressade sig själv av banan.

Stoners egna ord, Duccen går ej att köra utan TC och tyvärr knappt ens då (vilket dom bevisar iår när ingen annan på ducce är i närheten av toppen) Stoner har klart begåvning
Vales egna ord, låt oss köra utan TC så ser vi vem som är bäst :)

...näe Stoner vill säkert behålla TC:n, och kompletterar nog gärna med jaktstart, så att han slipper störiga medtävlare.

Jag undrar vad det innebär att Stoner tappat respekten för Vale. Kanske betyder det att han själv kommer att göra liknande omkörningar, ingen jublar mer än jag i så fall, det lär ju bli mer spännande race.
Lill-pojken måste ju förstå att det är racing, det är ju inte som när en annan kör bana med gathojen, att man vill ha 10m tillgodo när man kör om.
Tråkigt om Stoner följer samma spår som alla Vales konkurrenter och börja wajna såfort de inte vinner. Jag var rätt trött på att höra Sete wajna varje han kom tvåa, vilket var ofta... Vale är alltid glad när han får stå på pallen, det är en av anledningarna till att jag gillar honom så mycket. Han är rolig att se både före, under och efter race.

Ingen som vet vad rossi gjorde så fult? stoner körde ja av

Stoner tyckte säkert att Rossi tryckte honom av banan när han körde av, de låg bra tajt, fast om Stoner hadde lättat på gasen lite så känns det som om han inte behövt köra av...

Det är ju inte regelvidrigt på något sätt och Stoner försökte flera gånger med liknande manövrar men Rossi hölll sig (för det mesta på bana) så det är väl inte så mycket att gnälla om.

Eller vafan vet jag..

Råkade kolla på Faster The Movie och Faster 03.04 igår kväll... vad ska man säga egentligen? Så underbart härligt det var att se Biaggi, Gibernau, Capirossi och inte minst Rossi köra 990-kubikarna utan TC!! Så vackert att se de ta kurvorna och spinna loss bakhjulet ibland. Man kan nästan känna hur mycket svårare de maskinerna var att köra i jämförelse med dagens 800cc, inte för att det är lätt att köra dagens motogphojar!

Men ändå... jag iaf saknar den tiden :4skrika

//Dio

jag kollade just på Laguna loppet. Blev jäklig besviken på Stoner som inte ville ta i hand med Rossi!

Om det är någon som gick/gått för långt så tycker jag det är Stoner, att gnälla i media sådär och jämra sig över att Rossi körde som en gud! Visst var det tuffa och bestämda omkörningar från Rossis sida men som Rossi själv sa -"It's racing" :tummenupp

Hoppas Rossi är lika bestämd och beslutsam för att vinna i de kommande racen! det är då racingen blir som bäst! Sen får Stoner gnälla om det ena eller det andra om han nu vill...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph