Carl-Erik Rosén sköt Olof Palme

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Efter att ha sett "mannen med skylten"(Han har en skylt där det står "Carl Erik Rosén sköt Olof Palme" på ena sidan och "Sluta mörda oss" på den andra) stå vid Clementztorget i Lund nära nog varje morgon vid 7-8 tiden sen hösten 2002 så pratade jag med honom för några dagar sedan och kollade dessutom upp honom på nätet. Han berättade den mest förvirrade konspirationsteori om att han egentligen är den rättmätiga tronarvingen i Sverige men att Olof Palme mördades för att avleda uppmärksamheten från detta. Estonia ska även ha sänkts på grund av att det fanns bevis ombord som otvivelaktigt skulle ha fört fram konspirationen i ljuset. Denna konspiration är månghundraårig och hans släkt har förföljts och mördats genom århundradena, det fanns kopplingar till tredje riket, morden på Kennedy och Martin Luther King, samt Al Qaida. Han har även blivit utsatt för diverse experiment där även Lasermannen John Ausonius var inblandad men något gick snett(här började jag tappa den röda tråden helt;)) vilket bevisas av att både han och Lasermannen kör/körde Nissan Micra från 80-talet. Ren ah17-klass på teorierna alltså.

Är det nån mer som pratat med denne man?

Nej, men det finns en hel del puckade människor som egentligen borde sitta på S:t Lars i Lund.

För övrigt har jag säkerträffat honom under min tid som väktare men jag kan inte påstå att jag talat någon längre stund med honom.

Han bodde här i stan innan han flyttade ner till Lund. Att han orkar hålla på, skrev långa uppsatser och satte upp på anslagstavlor med konspirationsteorier utan dess like. Han brukade stå å vinka utanför polisstationen och ett annat hus där SÄPO tydligen skulle ha ett kontor sa han. Ja jevlar...

Säg den student eller boende i Lund som inte kommit i kontakt med den mannen och hans fru. De måste vara få till antalet. Har själv aldrig funnit något större intresse av att fråga honom om hans konspirationsteorier. Skylten talar sitt tydliga språk. Det skulle förvåna mig om han inte blivit anmäld och fälld för det.

Det som står i länken är i princip det jag hört på annat håll. Den gamla skylten stal tydligen någon student av honom. Riktigt onödigt enligt mitt tycke. Något som också är riktigt onödigt är den dekoration någon utfört på hans bil. Den har sett ut så i flera år. Om jag vore i hans kläder skulle jag gjort något åt det.

Last edited:
Ja, honom har man inte missat, en jäkla profil.
Har dock inte känt något sug att snacka med honom, men efter vad askan berättade så verkar han ännu knäppare än vad jag trott.
Att de inte plockar in honom till St Lars eller liknande...

Hehe honom har man ju sett kom jag på.

Vet inte vad torget heter men det är utanför en teater tror jag (stadsteatern?).
strax söder om domkyrkan och nordväst om mårtenstorget.

är det clementztorget eller?

Hahah ja han har man sprungit på några gånger. Bor i en röd liten Nissan Micra med nazistiska symboler sprejade på hela bilen,fast det kanske är borttaget nu.

Maxxi skrev:
Hahah ja han har man sprungit på några gånger. Bor i en röd liten Nissan Micra med nazistiska symboler sprejade på hela bilen,fast det kanske är borttaget nu.

Nä det är kvar, det är bla en massa hakkors och "röv", "fitta" och dyl sprayat på bilen. Några ungjävlar förmodligen, ganska taskigt att vandalisera den så om ni frågar mig. Galen eller inte så bor ju gubbstackaren trots allt i bilen, både han och frugan sitter och sover i den när man går förbi där på kvällen.

aha, nu knöts trådarna ihop.
jag har alltid sett den där snubben med sitt "sluta mörda oss" plakat och även den lilla röda bilen men jag har alldrig hajat att det var hans bil.

tack sporthoj.

Maxxi skrev:

De är kvar.. gubben brukar komma in på Nissan och raka sig på morgonen :tummenupp

FY vad den bilen luktar inuti

Chris Ash skrev:

Det värsta är att jag hört att det är hans syster..

Kom ihåg gubben från Jönköping. Han bodde i Mullsjö först men blev sedan bostadslös och började sova i bilen vid preem-macken bredvid munksjön i Jkpg.

edit: Jag hade fel det är hans fru.

Last edited:
Detta är nått för Insider på tv.
Fan, får Janne Josefson tag på honom så blir det ett superprogram. Och han kommer fälla kungen från tronen.

edit. Jag gillar kungen och vill ha kvar honom.

Ja, han är en mysko snubbe. Såg honom efter bara några dar efter flytten till lund, hade dock en lundabo med mig som kunde förklara sammanhanget. Förutom att det förmodligen inte är speciellt kul att vara så knäpp så måste det vara sjukt jobbigt att bo i en sån liten bil. Två pers dessutom.

Kevorkian skrev:
"Någon gång mellan 4 och 5 september 2003 bytte Stellan Hagman skylt, till en med fetare typsnitt."

:D

Haha...tänkte samma sak. Det var det bästa! :D

Tur för honom att han inte bor i Sthlm. Här skulle han smälta in i mängden bara...

Får åka ner till lund och spana in honom, fråga om han vill ha en fanklubb.
Vet att det är elakt men jag gillar att driva med sånna människor när jag träffar dem.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back