Cannonball Run Sweden

"OBS! Denna tävling är Seriös och har Polistillstånd.":tummenupp

Hmm:va undrar varför sträckan är hemlig då:rolleyes:

Låter som passande för mannen i svart...

Någon härifrån som ska vara med och rejsa??

"OBS! Denna tävling är Seriös och har Polistillstånd." :va Hur kan den vara "laglig", och om den är det, varför betala 2.500kr+ för att cruisa 100-150 mil i laglig fart... Hur bestämmer man vem som vinner, skall man löse rebuser undervägs paa resan...:confused:

Hoppas ingen här ligger bakom det, för det va bland det fulaste och mest oseriösa jag har sett i hemsideväg!

Känns som jag inte har så stort förtroende för herr Roger så att jag kan ge honom 2500:- för att få köra..

Har sett en motivlackad van vid Statoilmacken/Hammarbyrampen som ser jävligt seriös ut!

Det där ser tyvärr inte seriöst ut.
Skulle inte betala in 2500 till något man inte har lite mer koll på.

Edit: Hittade en tråd på Zatzy om det hela. Dom tänker ungefär samma sak som vi = oseriöst
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=303596

jo precis samma sak här.. men om de blir seriöst så vore det ju kul att vara med sen nån gång, kanske dra ihop ett nytt bomber team för de här cannonball då också Wiseguy? hehe :)

//PB

tele nr går ialla fall till Roger KarlssonMobil 070-3563267
Rönnbergargatan 28
72346 VÄSTERÅS
om det e en olaglig tävling kanske man inte ska lämna mob nr på hem sidan

om nu nån betalar och inte får valuta för pengarna:D

men om det e en seriös tävling så skulle jag kunna tänka mig att köra
men sidan va inte så imponerande:pannkyss

tele nr går ialla fall till Roger KarlssonMobil 070-3563267
Rönnbergargatan 28
72346 VÄSTERÅS
om det e en olaglig tävling kanske man inte ska lämna mob nr på hem sidan

om nu nån betalar och inte får valuta för pengarna:D

men om det e en seriös tävling så skulle jag kunna tänka mig att köra
men sidan va inte så imponerande:pannkyss

Det kanske är uppsatta frågor med kluriga 1 X eller 2 frågor längs vägen man måste besvara och inte komma först:gnissla

jo precis samma sak här.. men om de blir seriöst så vore det ju kul att vara med sen nån gång, kanske dra ihop ett nytt bomber team för de här cannonball då också Wiseguy? hehe :)

//PB
Bomber är ju redan med i Cannonball Bike Run som körs den 13-17 September i USA.
Mr Bomber sattes redan i träning när första snön smälte och har senaste tiden deltagit i KTM Super Duke Battle på både Silverstone och andra ställen.
Formen är det inget fel på i år.
:cdevil

Men det är klart skulle det finnas en intressant och seriös version här i Sverige/Norden så skulle Bomber lätt ställa upp med flertal förare.

Skulle gärna se en seriös variant där man kör Östersjön runt.
Sverige-->Norge-->Finland-->Baltikum-->Polen-->Tyskland-->Danmark-->Sverige
:yoparty

Last edited:
Ännu en som försöker tjäna en slant på att kapa namnet Cannonball Run och få folk att pynta in stålar till nåt taffligt försök att härma orginalet.

Haha, bara glidare registrerade dessutom :D

Ok att det var några HD anmälda, men "Honda 1000" (CBR1000?)t.ex. lär ju inte vara någon glidare. Inte heller "Yamaha 1000" (R1?), eller Suzuki 1300 (GSXR1300?) osv.

Inte för att jag är nån kamikaze själv, men jag skulle kunna tänka mig att ställa upp bara för att det är en kul grej.

Nån som har ringt Roger och pratat med honom?

OK att det där med "Polistillstånd" låter högst tveksamt, men ändå..

/C

Ok att det var några HD anmälda, men "Honda 1000" (CBR1000?)t.ex. lär ju inte vara någon glidare. Inte heller "Yamaha 1000" (R1?), eller Suzuki 1300 (GSXR1300?) osv.

Inte för att jag är nån kamikaze själv, men jag skulle kunna tänka mig att ställa upp bara för att det är en kul grej.

Nån som har ringt Roger och pratat med honom?

OK att det där med "Polistillstånd" låter högst tveksamt, men ändå..

/C
"bara" glidare.. :)

Bomber är ju redan med i Cannonball Bike Run som körs den 13-17 September i USA.
Mr Bomber sattes redan i träning när första snön smälte och har senaste tiden deltagit i KTM Super Duke Battle på både Silverstone och andra ställen.
Formen är det inget fel på i år.
:cdevil

Men det är klart skulle det finnas en intressant och seriös version här i Sverige/Norden så skulle Bomber lätt ställa upp med flertal förare.

Skulle gärna se en seriös variant där man kör Östersjön runt.
Sverige-->Norge-->Finland-->Baltikum-->Polen-->Tyskland-->Danmark-->Sverige
:yoparty

Jo de tycker jag abslolut att ni ska göra om de blir aktuellt.. och håller med dej skulle nog kunna vara en bra tripp som du sa!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025