Calimoto vs Scenic app

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Är det någon som har provat båda dessa och kan jämföra vilken av dessa som är att föredra?
Vad är fördelarna resp nackdelarna med dessa?

Även ni som bara har en av de, vad är bra/dåligt med den ni har?

Själv använder jag idag "Garmin Adventurous Routing" på zümo XT, men vill gärna prova på nåt annat också.

Är det någon som har provat båda dessa och kan jämföra vilken av dessa som är att föredra?
Vad är fördelarna resp nackdelarna med dessa?

Även ni som bara har en av de, vad är bra/dåligt med den ni har?

Själv använder jag idag "Garmin Adventurous Routing" på zümo XT, men vill gärna prova på nåt annat också.
Använder calimoto ofta, scenic snabbtestade jag för några år sedan men använde nog bara 2-3 gånger.

Calimoto funkar jättebra för random rundturer även om man ofta får en bit grusväg med ibland.
Den funkar sämre om man skall använda den som ren navigator och skall söka efter en specifik plats som mål, mindre orter och platser hittar den många gånger inte om man söker på telefonen.
Skapar man rutten på datorn innan och exporterar till telefonen funkar det dock bra.

Det som kan vara lite irriterande är om man avviker från rutten och sedan vill tillbaka, det kan krävas lite knappande innan den fattar.
Där funkar Kurviger betydligt bättre.

Det jag gillar mest är nog att den sparar vart man faktiskt kört, det är ofta jag tar en annan väg än jag planerat och det är trevligt att se hur turen gick i verkligheten efteråt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti