Cajback och Mårtensson kör med de stora!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Ja då får vi två Svennar med till det tyska och engelska GP´t! Cajback och Mårtensson kommer ha nr 23 och 26 och kör på varsin Kurz Yamaha!

Fy FAAAAAAN vad fätt!

Jag ska iaf ta mig till Donington, någon som ska med? :banana :yoparty
 
oscar skrev:
Ja då får vi två Svennar med till det tyska och engelska GP´t! Cajback och Mårtensson kommer ha nr 23 och 26 och kör på varsin Kurz Yamaha!

Fy FAAAAAAN vad fätt!

Jag ska iaf ta mig till Donington, någon som ska med? :banana :yoparty
Kurz låter ju inte så förtroendeingivande tyvärr :huvet
 
LOTTAK skrev:
Kurz låter ju inte så förtroendeingivande tyvärr :huvet

Känns som om det kvittar eftersom de får chansen, och dessutom så har de egna hojar att plocka godbitar från om de får det!
 
Härligt! Skulle vara ännu roligare om Fredde kunde få en plats i ett team till de racen också! Vikingattack!!!
 
Hoppas de tar med sina egna cyklar. Ska de köra under kurz flagg är det väl enklast att bara flytta över kåporna.
Dock ska det bli jäkligt kul att se dem bägge där i år.
Hmm, undrars om man kan skrapa fram pengar och åka till donington :)
 
KUl med fler svenskar! Hoppas de bara lånar Kurz-kåporna. Fredde måpste ju med också. Fatta om det skulle bli tre svenskar till start i två GP. Hur tungt är inte det.

Fast de borde nog köra SS600 för att få en chans i ett stort team. :rolleyes
 
Jonte VSB R-T skrev:
Fast han har aldrig kört SS600.
Ett citat från James Ellisson som ju kör WCM från senaste Motorcycle Racer: " People were saying to me that MotoGP teams scout people in 600s or SBK but they don´t. "
 
Goodstuff skrev:
Fast han har aldrig kört SS600.
Ett citat från James Ellisson som ju kör WCM från senaste Motorcycle Racer: " People were saying to me that MotoGP teams scout people in 600s or SBK but they don´t. "

Däremot har han kört 125.
 
I Kurz team? oojjojojojojojjjj

EDIT. Hoppas det går bra. Lycka till! Vi ses på båda racen...
 
Last edited:
oFFkeFF skrev:
Hoppas de tar med sina egna cyklar. Ska de köra under kurz flagg är det väl enklast att bara flytta över kåporna.
Dock ska det bli jäkligt kul att se dem bägge där i år.
Hmm, undrars om man kan skrapa fram pengar och åka till donington :)
Det är inte sådär satans dyrt att flyga tilll London o ta tåg resten av vägen. Kolla här www.ryanair.com och www.acprailnet.com/britrail. Enkel resa 1500 pix.
 
Last edited:
Jobbigt att närmare MotoGP-tävlingar krockar med egna tävlingar!!

Är det någon GP i närheten av Sverige (i europa iaf) som inte går ihop med svensk SM-tävling?
 
Swedie skrev:
Jobbigt att närmare MotoGP-tävlingar krockar med egna tävlingar!!

Är det någon GP i närheten av Sverige (i europa iaf) som inte går ihop med svensk SM-tävling?

Donington krockar väl iofs inte med SM här hemma. Sachsenring gör väl att både mårtensson och cajback missar. Men tror bägge två satsar högre än SM. Att få känna på VM-tempo är nog något bägge behöver :tummenupp
Ruggigt kul med två "juniorer" som siktar högt :)
 
Alltid kul med svenskar i GP-sammanhang :tummenupp

Och att tvåtakt är framtiden vet vi ju alla :rolleyes:
 
sandstream skrev:
Och att tvåtakt är framtiden vet vi ju alla :rolleyes:
Om vi ska vara allvarliga så kommer inte tvåtakt finnas kvar inom en hyfsat snar framtid men vi lever i nuet. I detta nu är helt klart de som kör 125R/250R i en betydligt bättre sits för att få köra i VM. Men det kan ju vara skönt att vara störst på hemmaplan istället för att mäta sig mot de främsta i världen. Det beror väl på vad man har för mål med sitt tävlande men de som har talang borde köra internationellt eftersom motståndet är tuffare där.

Dessutom håller jag med oFFkeFF. Jag skiter egentligen i takterna utan är övertygad om att renodlade racehojar gör dig till en bättre racerförare än en halvkompromiss som ju de gatcykelbaserade klasserna är. Ska man ha racehojar på ett någorlunda ekonomiskt plan är då tvåtaktarna överlägsna fyrtaktarna, hur man än vänder på det.
 
Goodstuff skrev:
Om vi ska vara allvarliga så kommer inte tvåtakt finnas kvar inom en hyfsat snar framtid men vi lever i nuet. I detta nu är helt klart de som kör 125R/250R i en betydligt bättre sits för att få köra i VM. Men det kan ju vara skönt att vara störst på hemmaplan istället för att mäta sig mot de främsta i världen. Det beror väl på vad man har för mål med sitt tävlande men de som har talang borde köra internationellt eftersom motståndet är tuffare där.
Lite Magnus Uggla över det hela: Stor i Sverige, okänd i övriga världen.
De svenskar som gett sig ut i den stora världen de senaste åren har antingen haft för dåligt material eller varit för dåliga.
Men visst ska de ha credit för att de försöker :tummenupp

Tror det kommer att bli betydligt vanligare i framtiden att förarna till MotoGP-teamen värvas från divers nationella superbikeserier.
Vi får väl se under de kommande åren om jag har rätt eller fel :)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top