Caféräcer bygge

Lagstrom1

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2015
Hoj
Suzuki GSXR, KTM 660 SMC, Yamaha XJ 650 (caféräcer bygge)
Hejsan ny här på sh och även ganska grön på motorcyklar, men kom över en Yamaha xj650 -81 billigt och tänkte varför inte?
Så börjat riva ner hojen för att renovera och har lite fundering kring elen hur mycket el behövs på en sån gamal hoj? Vad behöver man el till? Lampor och starten eller är det något annat?

Precis antar att det är lättast att ta bort allt och dra nytt även om man är ny. Någon som sitter på ett el schema med minimalt med ström?

tja, all el som sitter där behövs om du inte ska plocka bort start och lampor.

Precis antar att det är lättast att ta bort allt och dra nytt även om man är ny. Någon som sitter på ett el schema med minimalt med ström?

Jag använde det här schemat som grund när jag drog nytt på en kompis´ hoj.

Custom-wiring-Cafe-Racer.png

Mycket går att plocka bort, jag tycker det är enklare att bygga helt nytt men då kan ju jag sånt där med el och elektronik. Man får klura ut hur knappar och strömbrytare på styret funkar, resten är enkelt på gamla hojar. Beror helt och hållet på hur hemma du är på att koppla el.

Enklast är ju givetvis att buntbanda ihop nystanet med elkablar på lämpligt ställe, som under tanken, och använda det som behövs. Använd en enkel regel för dig själv i lägen som dessa:

Kommer den kosta under 10" när jag försöker sälja den om 8 månader?

Är svaret ja, så klydda inte med elen

Är ju inte helt hemma med elen men sen har jag ju ingen brådska att få ihop det, vill hellre att det ska bli snyggt när det är färdigt;) :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT