Café Räser GSX 1100 -81

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Den ultimata räsern.

Eller som dom hårda grabbarna berättade då det begav sig: Ska du ha max effekt och åka fort rakt fram så ska du ha en GSX 1100.
Ska du ha ett bra chassie och köra snabbt på kurviga vägar så är det CB900an du ska ha...

Jaou så var det.

Nu så har jag äntligen bestämt mig (typ 25år senare) och det blev en GSX 1100 -81 svart med blå dekor och i bra original skick.
Denna skall stukas till efter klassiskt Sveavägsrecept.
Laverdastyre, V&H Megafonsystem, Öhlinare bak (finns), Och min våta dröm en vit kortad sadel.... :drool
Alltså ingen sönderkapning av hojen eller så utan enkla förändringar.
Hur nu jag ska kunna hålla mig till det. :rolleyes:
Ja sen kommer ju en vinter. (Kolvsatser och annat har jag såklart kikat på i förväg)

Alla delar är fixade utom just den vita sadeln.
Någon som vet vart det finns att få tag i en sådan?
Missade en komplett GSX 1100 med vit sadel i Tyskland för 500 euro.
Hade kunna köpt den och sålt hojen omgående.

Bilder på objektet kommer så snart jag lastat ur den ur vanen.
Hittade den där i går efter att ha lånat ut Vanen till den tidigare ägaren av GSXen.
Tyckte den gick lite tungt... :D
 
Lägger upp lite bilder på beställt material som en teaser...

Både V&H systemet och Raaskpinnarna fanns på hyllan.
Det var det värsta jag varit med om! :tummenupp
 

Bifogat

  • 3360.jpg
    3360.jpg
    7.6 KB · Visningar: 117
  • fs34.jpg
    fs34.jpg
    22.4 KB · Visningar: 128
Last edited:
Trevligt val av hoj! :tummenupp
Har av en märklig anledning en förkärlek till just GSX hojarna. :va

// Linus
 
"den tidigare ägaren" fan vad du var diskret idag då! :D

Nåväl, efter att ha fått höra tio miljoner ggr av min sambo att en gammelgixxer INTE var en vare sig snygg eller ens önskvärd trädgårdsutsmyckning, så lastade jag fräckt nog in den i Van:en :tummenupp

Fasiken vet om du ska få behålla Öhlinarna dock... :gnissla
Jag har ett par passande Koni oxå, för som jag sa tidigare så vill jag ju själv bara ha svenska tillbehör på den caféracer som jag själv har står dammandes och väntandes på tid och kärlek.

MEN! :mattias å andra sidan... är ju min hoj en klassisk tidig 70-talare, så att hänga på ett par ultrasnabba Öhlinare med piggyback på den vore nästan ett helgerån i stil med att montera en Biltema-vinge på en Rolls Royce...

Så njaaa *svider* men det blir nog att de får åka med den hojen iaf :gnissla :gnissla
Konisarna är av alu så dem kan jag ju bling-polera! :D *glad igen*

Nåväl - må den svarte ha kommit till rätt ägare nu till slut! :)

Så här ser den iaf ut per idag:
 

Bifogat

  • gsx1100.jpg
    gsx1100.jpg
    49.4 KB · Visningar: 326
Last edited:
Snikigt!!! :mad: Vafalls!
Är det snikigt att behålla sina egna grejer!!!

:D
 
Som små barn i en sandlåda.

-Ge fan i min spade !

-Ska du säga som har snott min hink !

:D :D :D

Får jag va med å leka ?
 
Vet hut gubbtjyvar! Det skall vara Marzocchi på gamla kafferäsers! :mattias
Raask-pinnarna är ju hårdporr fifan! :kär :D :drool
 
Snikigt!!! :mad: Vafalls!
Är det snikigt att behålla sina egna grejer!!!

:D

Så vitt jag kommer ihåg när jag hjälpte dig hämta den så tillhörde dom hojen.
Sen separerades dem och ingick inte längre.

Men jag ska få paketpris på delar för vinterfix...
Och du kommer få porta alldeles alldeles gratis.:pannkyss

Vet hut gubbtjyvar! Det skall vara Marzocchi på gamla kafferäsers! :mattias
Raask-pinnarna är ju hårdporr fifan! :kär :D :drool


Inte en chans.

Öhlinare på en hoj löser alla problem.

Raaskpinnarna kommer sitta som en smäck.
Hade sådana på min 80a jag hade nittonhundraaaa eeeeh, och till det ett uppochnervänt original styre.
Hur jävla obekvämt som helst.
Jag bara längtar.
 
Last edited:
Vet hut gubbtjyvar! Det skall vara Marzocchi på gamla kafferäsers! :mattias
Raask-pinnarna är ju hårdporr fifan! :kär :D :drool

Helt rätt pojk!
Men jag hade en idé om "bara svenska tillbehör"

Raask-pinnarna har jag - Check!

Stigefeldt 4-1 - Check!

MM-kaross från Anderstorp - Check!

ISR ok och skiva - på G

Hjul - Italienska...

Clip-On - Italienska

Öhlinare - No check any more :( Blir autistiska Koni ist! :)
 
Helt rätt pojk!
Men jag hade en idé om "bara svenska tillbehör"

Raask-pinnarna har jag - Check!

Stigefeldt 4-1 - Check!

MM-kaross från Anderstorp - Check!

ISR ok och skiva - på G

Hjul - Italienska...

Clip-On - Italienska

Öhlinare - No check any more :( Blir autistiska Koni ist! :)

Om man vill hålla svenska linjen finns det ju Raasks kopior av Laverda-styre.
 
Detta låter lovande. Snabba på nu!
 
Så vitt jag kommer ihåg när jag hjälpte dig hämta den så tillhörde dom hojen.
Sen separerades dem och ingick inte längre.

Men jag ska få paketpris på delar för vinterfix...
Och du kommer få porta alldeles alldeles gratis.:pannkyss




Inte en chans.

Öhlinare på en hoj löser alla problem.

Raaskpinnarna kommer sitta som en smäck.
Hade sådana på min 80a jag hade nittonhundraaaa eeeeh, och till det ett uppochnervänt original styre.
Hur jävla obekvämt som helst.
Jag bara längtar.
Annars kan Du få byta jämt med mina Marzocchi:)
 

Bifogat

  • ATT00046.jpg
    ATT00046.jpg
    61.1 KB · Visningar: 313
Måste kännas fint att ha hittat hem, en livskamrat:tummenupp .

/Ingvar

Underbart.

Ska bli kul att susa lite 80 tals hoj.
Ska fixa Howard Jones frilla och ljusblåa cykeldojor!

Detta låter lovande. Snabba på nu!

Ja ja ja.
V&H systemet och Pinnarna landade på Posten idag.
Måndag ska den tvättas och få lite puts.
Sen ska det åkas till hösten för en rejäl fix i vinter med pulverlack på ram och så vidare...
Någon tidigare ägare har för övrigt lackat motorn med hammarlack!!! Helgerån!
Tror det var han före mig.
Han har hammarlack hemma avslöjade han idag!

Annars kan Du få byta jämt med mina Marzocchi:)


Nä nä...

Snygg moddning med fälgarna.
Funkar det i originalsvingen?
Har en GSX 1000 gaffel som är Öhlinskittad med ISR kronor.
Kanske kan va nått! :rolleyes:
 
Last edited:
Japp,funkar fin fint.
Bara att kapa 15-20mm av förstärkningen på höger sida.
Tror inte på 1000R gaffel och megafon system,kollektorn tar i ganska tidigt vid lite avancerad körning:va
 
Last edited:
Raaskpinnarna på plats.
Ett under av högteknologi och viktbesparing.
Nu väger bara fotpinnarna som en stor gjutjärnsstekpanna istället för två, rejsigt.

Styret kom på häromkvällen och nu kan man konstatera att mätarna är enorma.
Det är som en gammal nersutten Mercedes med den upphöjda märaren som man fick titta på sidan om. :)

Fi fan va snabb den ser ut nu. :tummenupp

Motorn med dom blanka kåporna landar i morgon.

Avgassystemet hämtas troligen i eftermiddag.
 
Pictures, or it didn't happen :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top