Bearing
Gudomlig sporthojare
Har en Caddy TDI -98. Startmotorn driver runt motorn, men motorn startar inte. Glödsymbolen i instrumentpanelen lyser inte då jag vrider på tändningen. I displayen i hastighetsmätaren står det 10 02 i några sekunder efter att jag vridit på tändningen. Är det någon sorts felkod? vad betyder den?
Detta problem uppstod en gång för några månader sedan, men plötsligt en dag när jag vred på tändningen glödde den, och startade sedan direkt. Den här gången verkar bilen inte vilja laga sig själv.
En detalj i historien är att jag inte lyckas öppna motorhuven. Vajern töjs bara när jag drar i spaken i kupén. Finns det något knep för att pilla upp haken utifrån?
Vad kan det vara för fel på bilen?
Detta problem uppstod en gång för några månader sedan, men plötsligt en dag när jag vred på tändningen glödde den, och startade sedan direkt. Den här gången verkar bilen inte vilja laga sig själv.
En detalj i historien är att jag inte lyckas öppna motorhuven. Vajern töjs bara när jag drar i spaken i kupén. Finns det något knep för att pilla upp haken utifrån?
Vad kan det vara för fel på bilen?
Last edited: