Caddy startar ej

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Har en Caddy TDI -98. Startmotorn driver runt motorn, men motorn startar inte. Glödsymbolen i instrumentpanelen lyser inte då jag vrider på tändningen. I displayen i hastighetsmätaren står det 10 02 i några sekunder efter att jag vridit på tändningen. Är det någon sorts felkod? vad betyder den?

Detta problem uppstod en gång för några månader sedan, men plötsligt en dag när jag vred på tändningen glödde den, och startade sedan direkt. Den här gången verkar bilen inte vilja laga sig själv.

En detalj i historien är att jag inte lyckas öppna motorhuven. Vajern töjs bara när jag drar i spaken i kupén. Finns det något knep för att pilla upp haken utifrån?

Vad kan det vara för fel på bilen?

Last edited:
Det är antagligen inte haken som är problemet med din huv, det är själva låsen, och såna brukar vara lite halvknepiga att få upp utifrån, speciellt om bilen ska se ut som den gjorde innan man försökte få upp huven.

Du kan be en polare tycka på huven samtidigt som du drar i vajern, samt försöka dra huven åt sidorna samtidigt som du drar i vajern.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna