CAD Hjälp!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jag ska försöka öppna ett elschema i Autodesk DWG Trueview men behöver en font som heter elprocad.shx. Kan inte hitta den någonstans på internet. Har förstått att en hel del inne på sporthoj.com har Cad/cam kunskaper och kanske har fonten på sin dator.

HJÄLP TACK!

// Vapor

HAr du möjlighet att öppna en alternativ font istället för den som saknas. Använd isf isocp.shx, den brukar vara klockren för de flesta fall.

Om du inte har specialtecken i fonten så bör det gå lättast att bara fuska. Om det inte går att välja font så kopiera isocp.shx och döp om den till elprocad.shx.... det borde gå tycker jag

Elprocad låter applikation lång väg och den finns inte i vanlig acad iaf

Jag kan testa att döpa om fonten du nämnde. Testade att göra det med en annan font men det fungerade inte. Kan vara att den fonten var lite speciell. Jobbigt med ett kretsschema utan några positioner.

"C:\PROGRAM\AUTODESK\DWG TRUEVIEW\FONTS\elprocad is a normal text font file, not a big-font file."

Detta felmeddelande får jag när jag försöker öppna min *.DWG fil. Problemet är att jag inte kan välja en "normal text font" utan bara "big-font file".

Skumt som fan.

Nu har jag löst problemet. Hittade ett program som heter DWGsee som fungerar utmärkt.

Last edited:
Vapor skrev:
2650309 "C:\PROGRAM\AUTODESK\DWG TRUEVIEW\FONTS\elprocad is a normal text font file, not a big-font file."

Detta felmeddelande får jag när jag försöker öppna min *.DWG fil. Problemet är att jag inte kan välja en "normal text font" utan bara "big-font file".

Skumt som fan.

Nu har jag löst problemet. Hittade ett program som heter DWGsee som fungerar utmärkt.

Fokk. Det där är det stora problemet med applikationer. Alla satans unika inställningar.

Känner du någon som kan dra upp den i acad och ersätta fonterna med en vanlig font? Är ine så van vid viewers, men van att byta fonter dag ut och dag in.

Chrille skrev:
2650336 Fokk. Det där är det stora problemet med applikationer. Alla satans unika inställningar.

Känner du någon som kan dra upp den i acad och ersätta fonterna med en vanlig font? Är in
e så van vid viewers, men van att byta fonter dag ut och dag in.
Tack för hjälpen iallafalla =)

Fixxa över din mail så skickar jag fonten.
Annars så kan jag ändra font i ritningen och skicka över.

/D

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...