Byte CBR1000RR mot Z1000

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
K5
Har ett eventuellt byte på G...

Min 2004 CBR1000RR ca 3000mil mot en Z1000 2008 56mil

Vad tror ni? Jag tror jag kör om jag får rakt av... gillar min CBR jävligt mkt men känner att det börjar dra iväg med milen. Har gillat Z1000 förut och om jag får en NY Z1000 för samma pengar är det väl en bra deal!

Kom med synpunkter och förslag...:krama

Rent ekonomiskt är det väl en skit bra deal? Sen om du skulle vilja ha RR igen så tror jag att Z1000 är betydligt mer attraktiv alltså mer lätt såld. Men varför inte sadla om för nöjetskull? Jag skulle lätt bytt om jag vart du (rent ekonomiskt sett)

Vem går på att göra ett sådant byte rakt av :va
Ifall det lyckas o kawan i gott o lagligt skick, då är det ju en bra affär.

Byter du den rakt av mot en z 1000 -08 på 56 mil så är det inget att tveka om, sen säljer du den och köper en ny cbr 1000 fast nyare och mindre mil fast samma pengar :tummenupp Men jag undrar dock om du får igenom ett sådant byte - den andra personen kan nog inte vara rent 100 i så fall. En sån z 1000 bör vara värd runt 90-95000:- men cbr:en du har kan inte vara värd mkt mer än 65000:- även om den säkert är i kanonskick. Så ja, jag hade gjort det bytet om jag varit dig och tycker du sen inte det är en rolig typ av hoj kan du som sagt sälja och köpa en nyare cbr för mindre eller samma pengar..

Haft en Z1000-07,rätt kul hoj.
Lite tung,lite klen om man inte varvar ur den.
Rätt mjukt chassie över 200,annars trevlig,lättkörd och billig försäkring.

ok... får se vad han säger... vill inte lägga något imellan då jag är skitnöjd med min hoj...

Har en Z1000 -08:a just nu och använder den som pendlar hoj.
Har testat den på bana samt buskört en hel del och den har klarat av det riktigt bra.
Som pendlar hoj är den perfekt, kör man momsad motorvägsfart så ca: 0,6 liter/mil.
Fruktansvärt nöjd med den.
Köpte den helt ny i Februari till ett kanon pris så jag skulle gissa på att inbytes priset hamnar någonstans mellan 80-85.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back