Busenkelt, skulle tro några 10-11mm fasta nycklar beroende på om tanken måste lossas för att dra den nya vajern.
Piratvajer: ~200:-, orginalvajer: ring Kawasaki
Ladda ner denna:
http://dl.dropbox.com/u/5418730/Z1000_Service_Manual.pdf
Bläddra till sidan 2-28
Släpp på sträckningen uppe vid styret (skruva in justeringen vid handtaget, skruv A, 2:a bilden uppifrån).
Lossa muttrarna så du får ett rejält glapp på vajern (mutter B, 3:e bilden).
Kroka lös innervajern från kopplingsarmen (brukar sitta i ett nyckelhål), tryck armen framåt och se till att tejpa/strippa fast armen så den inte kan fjädra bakåt för långt .
Trä lös vajern neråt ur hållaren vid motorn (D, 3:e bilden), går det inte att trä lös vajern neråt utan den sitter i ett hål utan öppning så
trä lös gummit och lossa yttre muttern och dra lös vajer ur hållaren.
Linjera upp slitsarna i justeringsmuttern (skruv A, 2:a bilden) så du kan dra tillbaka ytterhöljet och trä lös innervajern från handtaget, dra vajern utåt 90grader och sen neråt ur handtaget.
Byt vajern och se till att den dras exakt som den gamla (ev. måste du lossa tanken för att komma åt), följ denna instruktion igen fast tvärtom, använd sidan 2-28 för att justera in spelet.
Klart.
Aldrig bytt en Z1000 kopplingsvajer utan bara titta i manualen
Och hittade sedan att det finns en beskrivning på hur man byte vajer på sidan 6-6

ahhh... vafan, har jag skrivit en instruktion så får den stå kvar.