Byte av dragkedja i skinnställ

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Ngn som kan rekommendera ngn skomakare/sömmerska/sadelmakare eller dyl. :va
Behöver byta min dragkedja mellan jackan och byxorna.

Tack på förhand

Jag lämna in mina byxor till skräddaren inne på nisseplatsen. Dragkedjan på vaden hade gått sönder och den fixa han med bravur! Rekommenderas! :tummenupp

Finns ju en sadelmakare på Åby-travbana som skall kunna fixa sådant. Ligger i någon tillbehörsaffär inne på stallbacken.
Jag skall fixa min kedja på jackan, så hinner du dit innan mig så kan du väl PM´a om hon gör sådana jobb. Annars kan jag PMá dig om jag hinner åka dit imorgon.

På friggagatan mittemot gamla honda ligger en sömerska som jag vet att många inklusive mig själv lagat skinnställ.

Thunder skrev:
2180401 Finns ju en sadelmakare på Åby-travbana som skall kunna fixa sådant. Ligger i någon tillbehörsaffär inne på stallbacken.
Jag skall fixa min kedja på jackan, så hinner du dit innan mig så kan du väl PM´a om hon gör sådana jobb. Annars kan jag PMá dig om jag hinner åka dit imorgon.

låter bra!

Blondie skrev:
2180409 På friggagatan mittemot gamla honda ligger en sömerska som jag vet att många inklusive mig själv lagat skinnställ.
Sundance Kid skrev:
2180332 Jag lämna in mina byxor till skräddaren inne på nisseplatsen. Dragkedjan på vaden hade gått sönder och den fixa han med bravur! Rekommenderas! :tummenupp

Ni har inga prisuppgifter på det ni gjorde...ungefär?

Rasorblade skrev:
2180560 Ni har inga prisuppgifter på det ni gjorde...ungefär?

Tror han tog 200:- för den lilla dragkedjan.. max 2 decimeter tror jag den var... Är dock inte helt säker...

Stora kedjan på ett delat ställ tror det blev 5-700 ca

Bara undrar: är det helt uteslutet att fixa sånnt själv?
Om man köper olika märken på jacka o braller så menar vissa försäljare att det "bara" är att sy på en dragkedja själv mellan byxan o jackan, för det är väll den kedjan vi snackar om?

Speedstar skrev:
2182819 Bara undrar: är det helt uteslutet att fixa sånnt själv?
Om man köper olika märken på jacka o braller så menar vissa försäljare att det "bara" är att sy på en dragkedja själv mellan byxan o jackan, för det är väll den kedjan vi snackar om?
Det krävs ju en större nål och starkare tråd till att börja med.....vet inte om en vanlig symaskin klarar det :va

Rasorblade skrev:
2183042 Det krävs ju en större nål och starkare tråd till att börja med.....vet inte om en vanlig symaskin klarar det :va

En vanlig symaskin klarar inte att sy genom skinn eller kraftigare tyger som finns i MC-ställ. Måste ha lite kraftigare maskiner :)

Jaha, då har man kollat med sadelmakaren på Åby. Den mannen var inte en dag under 85 år :tomten . Han tog inte på sig sådana jobb.
Han rekommenderade syfirman rakt över vägen, hon som gjorde jobben där gjorde det på sin fikarast och inte för det företaget hon jobbade på. Tydligen hade hennes chef haft åsikter i ämnet och hon tog inte heller på sig sådana jobb längre. Hon rekommenderade en hästaffär i Kullavik, så då åkte jag dit. Dom gjorde heller inte dessa uppdrag längre, men kunde rekommendera skomakaren på Askims torg. Han skulle tydligen både vara billig och snabb. Jag får kolla det nästa resa till staden. Tydligen fanns det någon lädermeckare på Magasinsgatan 15 som dom också trodde utförde sådna jobb, plus någon bilstolstillverkare på Friggagatan.
Herre jösses vad detta skulle vara krångligt. Funderar allvarligt på att köpa ett nytt ställ istället.

Thunder skrev:
2209224 Jaha, då har man kollat med sadelmakaren på Åby. Den mannen var inte en dag under 85 år :tomten . Han tog inte på sig sådana jobb.
Han rekommenderade syfirman rakt över vägen, hon som gjorde jobben där gjorde det på sin fikarast och inte för det företaget hon jobbade på. Tydligen hade hennes chef haft åsikter i ämnet och hon tog inte heller på sig sådana jobb längre. Hon rekommenderade en hästaffär i Kullavik, så då åkte jag dit. Dom gjorde heller inte dessa uppdrag längre, men kunde rekommendera skomakaren på Askims torg. Han skulle tydligen både vara billig och snabb. Jag får kolla det nästa resa till staden. Tydligen fanns det någon lädermeckare på Magasinsgatan 15 som dom också trodde utförde sådna jobb, plus någon bilstolstillverkare på Friggagatan.
Herre jösses vad detta skulle vara krångligt. Funderar allvarligt på att köpa ett nytt ställ istället.

Han på magasinsgatan kan hjälpa dig iallafall, Flugan har lagat sitt ställ där för inte så många pengar. Jag har bytt en knapp där på mitt tåring-goretexställ
:tummenupp

fogerty skrev:
2209240 Han på magasinsgatan kan hjälpa dig iallafall, Flugan har lagat sitt ställ där för inte så många pengar. Jag har bytt en knapp där på mitt tåring-goretexställ
:tummenupp

Tjoho. Det var en glad nisse :yoparty .
Direkt billig kanske han inte var men 450 för kedjan runt magen och 300 för kedjan fram på jackan.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick