jojje
popo
hej alla mc åkare och gör det självare behöver lite tips från nån som är riktigt insatt i mc motorer.
byta vevstakslager och kanske vevstake..det började knacka underifrån.när jag körde som tur va stannade jag motor omeldelbar och enligt triumph meken. är det vevstakslager på 3cyl som har gått...motorn går som vanligt men man hör en liten.
knackande ljud. kan vevaxel ha tagit skada...måste man lamna in vevaxel på slipning....eller är det bara att byta vevstake och lager....
ska man passa på och byta alla lager eller behövs inte...ramlager.etc
är det nåt man kan ge sig på själv...
har bytt topplckspackning på bilen och mekkar själv..ganska mycket räcker mina kuskaper eller måste man vara fackman.........
tack för alla tips...behöver de......
motor i fråga är en triumph t595 år 97....
jojje........
byta vevstakslager och kanske vevstake..det började knacka underifrån.när jag körde som tur va stannade jag motor omeldelbar och enligt triumph meken. är det vevstakslager på 3cyl som har gått...motorn går som vanligt men man hör en liten.
knackande ljud. kan vevaxel ha tagit skada...måste man lamna in vevaxel på slipning....eller är det bara att byta vevstake och lager....
ska man passa på och byta alla lager eller behövs inte...ramlager.etc
är det nåt man kan ge sig på själv...
har bytt topplckspackning på bilen och mekkar själv..ganska mycket räcker mina kuskaper eller måste man vara fackman.........
tack för alla tips...behöver de......
motor i fråga är en triumph t595 år 97....
jojje........