Byta tps r1 04

Netech

Medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
Ska byta tps på min r1. Själva bytet verkar inte vara några problem. Men sen när man ska kalibrera den, hur gör man då? Eller behövs det? Vet att de ska finnas ett diagram som man kan jämföra tps värdena.

Tacksam för lite råd:)

tps = Spjälläges givaren? Har bytt på bil, dock aldrig på hojj ska inte behöva kalibreras eller något. Sålänge det inte är något annorlunda på hojj men skulle dock tvivla starkt på det. Lycka till :hihi

Har du en powercommander ansluten kan det vara bra att kalibrera den, orginal ECU ska inte behöva kalibreras vid TPS-byte vad jag vet.

Böt på min K7:a.Behövde inte kalibrera.Bara 2 skruv ur med kontakten sen dit med den nya.

Om du har service manualen så kan du kolla vad för volt den ska ha när den är stängd samt öppen. Så är det iaf på min gixxer. Busenkelt att ställa in om man har tillgång till en multimeter :) Lycka till

Har ej någon servicemanual. Någon som vet va den ska ha för volt?

Tack för alla svar än så länge! GULD!:)

Har ej någon servicemanual. Någon som vet va den ska ha för volt?

Tack för alla svar än så länge! GULD!:)

Finns den inte på nätet? Testa och sök på ditt märke samt årgång + service manual på google så borde du hitta någon att tanka hem :)

Har fått hem min tps nu och ska byta den. Men hittar inte va den ska ha för ohm/volt. Har sökt på nätet och jag hittar inget i service manualen. Någon som vet?

Det är lugnt, ett tips: Målvärdet för Tps inställningen är inte superhysteriskt, försök få det så nära det går men 1 eller 2% hit eller dit funkar det med.

Lycka till och hoppas det löser problemet :tummenupp

Nu har jag bytat tps och den funkar perfekt!!:) tack för alla råd!

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back