Byta tändningslås Honda Innova

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Suck...

Min fina lilla Innova har haft påhälsning inatt igen. Något jävla äckel som brutit sönder tändningslåset.

På firma ska de ha ca 2500 för att byta inkl jobb. Inte värst, men jag skulle få vänta rätt länge. Kan man fixa detta själv?

Skit samma jag lämnar in den. Har inte verktyg för att få bort brytbultarna på ett enkelt sätt.

Måste bara försöka få upp styrlåset så jag kan flytta på den. Om man kan skrapa bort allt skrot så man får in nyckeln så borde det ju ordna sig. Kanske tom går att köra den till verkstaden?

Last edited:
det är inte så klurigt,

skruva bort gaffelkronan å du får den lös i handen. Ta bort låset med en vinkelkap men spara lite bult så du kommer åt de med en polygrip.

Sjukt enkelt gjort.

Sen är det bara att ta vanliga bultar och plugga hålen med kemisk metall så är saken biff..

vill du ha det billigt gjort, skicka ett pm. ;)

det är inte så klurigt,

skruva bort gaffelkronan å du får den lös i handen. Ta bort låset med en vinkelkap men spara lite bult så du kommer åt de med en polygrip.

Sjukt enkelt gjort.

Sen är det bara att ta vanliga bultar och plugga hålen med kemisk metall så är saken biff..

vill du ha det billigt gjort, skicka ett pm. ;)

Tack för erbjudandet, men jag tror att jag kan fixa det själv. Lyckades med en del milt (nåja) våld få loss tändningslåset. Någon måste ha varit på det tidigare för det var då inga brytbultar som satt där. Vanliga skruvar.

Bara en fråga, jag tog inte loss kronan nu utan bröt loss sista bulten som man inte kom åt. Är det bara att skruva loss kronan? Ingen risk att några lager eller annat jox trillar åt skogen om man tar loss den?

Tacksam för hjälp!:Bugar

Bytte tändlåset nyss och det gick fint.

Bara att plocka lös styret så kommer man åt att skruva fast det nya tändlåset med en del piller.

Vet dock inte hur man skall göra för att få bort det på ett vettigt sätt. Jag slog av den sista bulten med en hammare så det var ju inga större problem, men inte helt vackert.

Summa sumarum. Inget man behöver lämna in det för, och en kostnad på 1200 spänn för delar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti