Byta Slip-on GSX-R 1000 K5/K6

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hej!

Jag undrar vad/hur jag skall göra med spjället som sitter innan burken..
Vill undvika motorlampor och dylikt! :)

Är det någon som har gjort det och skulle vilja dela med sig av detta lite noggrannare så skulle jag vara hemskt tacksam och bor du i närheten så bjuds det på pilsner och garage mek:tummenupp

Tack! //Kristoffer

Är det bara slip-on kan du låta det vara som det är.
Många förespråkar att ställa det i öppet läge och koppla bort vajrarna, alternativt plocka bort hela spjället, eftersom de flesta får problem med arg röd lampa på panelen spm resultat. Väljer du att ta bort, eller ställa det öppet, kan du klippa en kabel till styrboxen för att slippa varningen. Vilken det är googlar du snabbt fram.

Kör en 750K5 och valde själv att låta den sitta kvar med full funktion, trots ett Two Brothers och felkoder vid köp. Justerade spjället (vanligaste felet och enkelt åtgärdat) och nollade felkoden genom att bygla två kontakter - instruktioner googlar du fram.

Går bra. :)

Tack!

Pratade med BoOves Erik precis i tel (jäkla trevlig och hjälpsam kille!)

Jag skall:

*lossa vajrarna till spjället
*koppla bort dess från servon under sadeln alt. låta dem vara kvar och hänga upp dem.
*istället för klippa kabeln skall jag först försöka pilla ur den ur kontaktstycket
*SEN SKALL SKITEN PÅ EFTER 10v VÄNTETID. :)

Några andra tippa mottages mer än gärna då ja kommer vara sjukt exalterad och vill att bytet skall gå smidigt/fort! :rolleyes:

Kör en 750K5 och valde själv att låta den sitta kvar med full funktion, trots ett Two Brothers och felkoder vid köp. Justerade spjället (vanligaste felet och enkelt åtgärdat) och nollade felkoden genom att bygla två kontakter - instruktioner googlar du fram.

Går bra. :)

Sitter spjället på/vid kollektorn på 750?
För på 1000 sitter den nämligen strax innan dämparen men efter delningen. Alltså, jag får med spjället vid demontering av ljuddämparen. Om ja tolkar dig rätt verkar det ju avsevärt mycket lättare på 750:tummenupp

Spjället sitter på slutburken på K5/K6 om du har originalburk, så lossa vajrarna och montera bort slutburken så har du fått bort spjället.

Jag tyckte ändå att jag sökte så kreativt ja kunde..

Men tack som fan grabbar! :) :hihi

Sitter spjället på/vid kollektorn på 750?
För på 1000 sitter den nämligen strax innan dämparen men efter delningen. Alltså, jag får med spjället vid demontering av ljuddämparen. Om ja tolkar dig rätt verkar det ju avsevärt mycket lättare på 750:tummenupp

Stämmer. Glömde nämna att detta skiljer på den större maskinen. Lycka till!

image.jpg

image.jpg

Så, nu är den på plats liksom mina eazi grips och de jävla handtagen!

Fick med mig far ner i garaget med (grannar) ses inte så ofta och det är han jag ärvt motorintresset av. Trevligt!

Hur fan gör ni när det byts handtag? Få på skiten vart ett rent helvete! Vågade inte heller ha hjälp "vätskor" mellan gummi/plast/stål.. Nästa gång får firma göra det, mer pill än ljuddämparen:va

Hur fan gör ni när det byts handtag? Få på skiten vart ett rent helvete! Vågade inte heller ha hjälp "vätskor" mellan gummi/plast/stål.. Nästa gång får firma göra det, mer pill än ljuddämparen:va

Nänä, så enkelt får man inte ge upp! ;)

Tryckluft är hemligheten... blås med luften mellan clipon-skaften och handtagsgummit så gör du det på ett par minuter. :)

Första gången jag bytte handtag så fick jag vätskefyllda blåsor på händerna, med knepet så är det en barnlek.

Låter också som en bra ide! För att sätta på dem utan någonting var ingen bra ide... Tog en jäkla tid och några svordomar :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT