Byta reg nr?

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Om man vill byta bilens reg nr men har fått avslag från Vägverket finns det något annat sätt?

Bakgrund: Morsan köpte en begagnad bil, men fick sen veta att den tillhörde nån i nästa by som dog och vars sambo ville bli av med bilen. Morsan skrev till Vägverket och förklarade situationen (tyckte det var jobbigt iom det är små byar o sannolikheten är stor att möta tidigare ägaren, osv).
Men som sagt VV tyckte inte det var starka motivering för att hon skulle få ett nytt reg nr tilldelad.

Finns det något att hon kan göra? tex. köpa privat reg nr? (man ser ju bilar med reg nr: B0SSE 1, osv). Är det det enda sättet att få tag i ett nytt reg nr? Vart köper man reg nr (oxå hos VV?)

Tacksam för tips och förslag

fart freak skrev:
Om man vill byta bilens reg nr men har fått avslag från Vägverket finns det något annat sätt?

Bakgrund: Morsan köpte en begagnad bil, men fick sen veta att den tillhörde nån i nästa by som dog och vars sambo ville bli av med bilen. Morsan skrev till Vägverket och förklarade situationen (tyckte det var jobbigt iom det är små byar o sannolikheten är stor att möta tidigare ägaren, osv).
Men som sagt VV tyckte inte det var starka motivering för att hon skulle få ett nytt reg nr tilldelad.

Finns det något att hon kan göra? tex. köpa privat reg nr? (man ser ju bilar med reg nr: B0SSE 1, osv). Är det det enda sättet att få tag i ett nytt reg nr? Vart köper man reg nr (oxå hos VV?)

Tacksam för tips och förslag

http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx

http://www.ore.vv.se/uppdrag/ledigt.asp

Men om nu änkan känner igen reg.nr så borde han/hon känna igen bilen också, så spelar inte så stor roll känns det som :confused:

det där kallar jag RESPEKT!!!
Klart morsan ska få en personlig skylt med namnet.
MORSAN

Maxxi skrev:
Men om nu änkan känner igen reg.nr så borde han/hon känna igen bilen också, så spelar inte så stor roll känns det som :confused:

Inte alls så säkert, jag hittade en kärring på stormarknadsparkeringen som stod och lirkade med låset på min bil, hennes stod raden bortanför...

Man tycker att hon borde ha reagerat på att jag hade en massa bråte i bilen....

Rätta mig om jag har fel, men är det inte relativt liten risk att möta föregående ägare om han/hon dog?

Jag är ledsen att behöva säga det men personliga skyltar exkluderat firmanamn är helgay.

Det fanns en pajas när jag bodde på söder som hade BIZNIZ på sin nyimporterade 740 av 1996 års modell, med dom självklara 18tummarna typ mille miglia (budgetmärke) till. undrar vad som rörde sig i karlns huvud när han beställde skylten. :rofl

snabbåka skrev:
Det fanns en pajas när jag bodde på söder som hade BIZNIZ på sin nyimporterade 740 av 1996 års modell, med dom självklara 18tummarna typ mille miglia (budgetmärke) till. undrar vad som rörde sig i karlns huvud när han beställde skylten. :rofl

1996 årsmodell????

Låter lite överdrivet att byta regnummer för en sån sak. Liksom varför :va

Rosell skrev:
Aha, okej. Tänkte på en viss annan 740 som det finns många av i Sverige. :)

Ja förlåt i min värld existerar bara en 740 och den har tillverkats av bmw:rolleyes:

Nej men allvarligt talat så trodde jag att det framgick av uppgifterna: importerad och årsmodellen?

snabbåka skrev:
Ja förlåt i min värld existerar bara en 740 och den har tillverkats av bmw:rolleyes:

Nej men allvarligt talat så trodde jag att det framgick av uppgifterna: importerad och årsmodellen?

Ja, det har du rätt i. :huvet

:fatta! på mig

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!