Byta packboxar i Stockholm?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Tjoho!

Nu tänker jag fiska efter ngn i Stockholm som kan hjälpa mig att byta packboxar och gaffelolja på min R1 -07.

Jag har aldrig gjort det själv och vill passa på att lära mig (vad jag har förstått så krävs ett specialvektyg... såvida man inte vet vad man håller på med.)

1000 skattefria Svenska kronor kan jag pröjsa om någon vill hjälpa mig i morgon, alternativt på fredag. På lördag och söndag erbjuder jag 800 SEK och på mån-ons 500 SEK. Därefter kommer verkstaden att få göra jobbet istället.

Passa på snabbt så blir festen i helgen "gratis" :)

Verkar som du får ge verkstaden närmare tre tusen sura kronor istället.

OM de ens har tid...

Ne 1200 kostar det om jag kommer in med lösa gafflar. Men de har inte tid förrän i slutet av nästa vecka :(

1200 är ett bra pris, men som du säger då måste man komma med lösa gaffelben.
Problemet med många moderna framgafflar är att man inte kan ta isär dem utan vissa specialverktyg (bla. en lång hydraulpress) och en del långa specialnycklar för bottendelen.

Har du bråttom typ inför helgen eller så kan du faktiskt bonne ""trimma"" packboxarna. Händer ofta jag gör det om man får lite fukt / läck inför en tävling eller så.

Pilla bort skrapringen. Ta en liten mejsel och kana ner "fjädern" i packboxen som spänner ihop packboxenflärpen runt gaffelbenet. Skruva isär fjädern, den har en liten liten ända på ett ställe. Klipp av typ 10-20 mm (OBS! på rätt sida). Sätt ihop. Håller garanterat tätt i några veckor iaf....

Kan man även göra på skrapringen så håller det tätt i säkert 1 månad. :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...