Denkan
f.d. Dennis_DJ
Tjena! min packbox bakom drevet på crossen läcker...Men nu undrar jag om det funkar att försöka få bort den gammla + de 2st o-ringarna som skall bytas, utan att plocka isär motorn? har läst att folk brukar kunna göra så men är mest fundersam om man slipper åt de båda o-ringarna också...
den andra frågan jag har är vad det kan bero på att tomgången är allt för hög, går på ungefär en 3/4 gas hela tiden...Inget ändras när man ställer på tomgångsskruven...misstänker att den kan ta "tjuvluft" och skall byta packningen mellan reed korgen och cylinder, men tyckte att allt så helt och bra ut. Får ny packning på onsdag så då skall jag prova igen men kan det vara ngt annat fel än att den slipper att ta luft på ngt ställe?
hojjen är en suzuki rm250 -01

den andra frågan jag har är vad det kan bero på att tomgången är allt för hög, går på ungefär en 3/4 gas hela tiden...Inget ändras när man ställer på tomgångsskruven...misstänker att den kan ta "tjuvluft" och skall byta packningen mellan reed korgen och cylinder, men tyckte att allt så helt och bra ut. Får ny packning på onsdag så då skall jag prova igen men kan det vara ngt annat fel än att den slipper att ta luft på ngt ställe?

hojjen är en suzuki rm250 -01