Byta packbox på Yamaha R6 -07

Pizzan

nybörjare
Gick med
18 Nov 2009
Hoj
07, Yamaha R6
Ska byta packboxarna på en av gafflarna fram. slagit sönder en av dem när jag varit ute och tränat bakhjulsåkning :P.

Är detta svårt för någon som är hyfsat händig men inte har gjort det förr? MC-firman som ligger nära mig vill ha 1600 kr för att bara byta en av dem vilket jag tycker känns som överpris.

Har en Yamaha R6 -07
Den läcker rättså bra, är det farligt att fortsätta köra med MC:n? Fattar att om oljan kommer på bromsskivan så blir det farligt men kan jag ha sönder gaffeln genom att köra när den börjar bli tom? Är två ben fram och det ena är helt.

Mvh Andreas

tummen på rätt plats och noggrannhet så fixar du de säkert, finns fullt med trådar här hur man byter packboxar.

läcker den mkt så är de inte bara att de kan komma olja på bromsarna utan kan ju även komma på hjulet vilket kan bli rätt så halt! så om det är farligt? ja de skulle man kunna säga, jag hade iaf fixat de innan jag hade kört mer.

Ska du byta så byt båda annars börjar säkert den andra att läcka.

Tar inte så lång tid att byta om det inte krävs specialverktyg, vilket det säkert gör iom att du kör en japshoj...

Fast du måste ha ny olja och mäta upp luftspalt osv, läs om det innan du börjar...

När du trär på din nya packbox så tejpa längs uppe på innerröret så du inte fördärvar den nya packboxen när du trär på den, vassa kanter är inte bra.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back