lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Eftersom jag håller på med turbobygge på min hoj så tänkte jag att det kanske kunde vara en idé att gå igenom lagerna i min växellåda eftersom min motor har gått ca 6000 mil. Jag har sett skräckexempel på vad som kan hända om lagerna inte är okej och man kör med turbo, och jag vill inte riskera min motor..
Så till frågan! Vilka lager brukar få stryk när grejorna har gått en bit? Vilka ska jag kontrollera och eventuellt byta? Är det någon som en glad amatör som jag kan göra eller ska jag lämna bort det? Kan ju nämnas att jag inte har rotat i växellådan på någon hoj tidigare. Haynes-handboken har jag! Så hemskt svårt kan det ju inte vara tycker jag, men man vet ju aldrig..
Så till frågan! Vilka lager brukar få stryk när grejorna har gått en bit? Vilka ska jag kontrollera och eventuellt byta? Är det någon som en glad amatör som jag kan göra eller ska jag lämna bort det? Kan ju nämnas att jag inte har rotat i växellådan på någon hoj tidigare. Haynes-handboken har jag! Så hemskt svårt kan det ju inte vara tycker jag, men man vet ju aldrig..
Får jag inte ihop det igen så säger jag till!