Hej!
Jag ska byta kylarvätska i min gamla häck och behöver lite info. Det står såhär i min manual:
Citat: "Eftersom det är svårt att byta kylvätska uppmanar vi på det bestämdaste att du låter en auktoriserad återförsäljare för SUZUKI göra detta"
Vad är det som är svårt? Jag blir lite nervös! Man fyller på vätska direkt i kylaren väl? Jag skall fylla på dryga två liter, kylaren är full efter en halv. Är det detta som är problemet? Skall man trycka i vätska på nåt sätt? Eller skall man köra motorn så att pumpen drar runt vätskan? Skall man fylla på i expansionskärlet samtidigt?
Många frågor och det känns som amatörernas afton... Är det nån risk att motorn överhettar om jag startar med endast kylaren full? Termostathuset är ju tomt och därmed kommer ju skiten inte att öppna sig heller.
Ah, vafan, jag skäms över att ställa frågan men hur gör jag
Jag ska byta kylarvätska i min gamla häck och behöver lite info. Det står såhär i min manual:
Citat: "Eftersom det är svårt att byta kylvätska uppmanar vi på det bestämdaste att du låter en auktoriserad återförsäljare för SUZUKI göra detta"
Vad är det som är svårt? Jag blir lite nervös! Man fyller på vätska direkt i kylaren väl? Jag skall fylla på dryga två liter, kylaren är full efter en halv. Är det detta som är problemet? Skall man trycka i vätska på nåt sätt? Eller skall man köra motorn så att pumpen drar runt vätskan? Skall man fylla på i expansionskärlet samtidigt?
Många frågor och det känns som amatörernas afton... Är det nån risk att motorn överhettar om jag startar med endast kylaren full? Termostathuset är ju tomt och därmed kommer ju skiten inte att öppna sig heller.
Ah, vafan, jag skäms över att ställa frågan men hur gör jag
