fractal101
Ny medlem
tjenare håller på och fixar med kopplingen på min rs 125a
tog ned kopplingen och det visade sig att kopplingskorgen har grova märken, stod i haynes boken att man kunde fila ned lite försiktigt om det var små märken, så jag filade lite och får väl se om det fungerar på vinst eller förlust.
nu till den riktiga frågan har nya kopplingsfjädrar,lammeller och mellan skivor, men de gamla var inom spec ska jag prova med de gamla först eller ska jag byta skiten?
jag har hört att man skall ha lammellerna liggandes i ett oljebad innan, hur kommer det sig och isånnafall vilken olja och hur länge?
Mvh
tog ned kopplingen och det visade sig att kopplingskorgen har grova märken, stod i haynes boken att man kunde fila ned lite försiktigt om det var små märken, så jag filade lite och får väl se om det fungerar på vinst eller förlust.
nu till den riktiga frågan har nya kopplingsfjädrar,lammeller och mellan skivor, men de gamla var inom spec ska jag prova med de gamla först eller ska jag byta skiten?
jag har hört att man skall ha lammellerna liggandes i ett oljebad innan, hur kommer det sig och isånnafall vilken olja och hur länge?

Mvh
