Byta in hojj mot bil

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Hej har slagit mig tanken att eventuellt byta in hojjen mot en bil+pengar och därefter eventuellt köpa en annan mc.
Men med min pinsamma erfarenhet när det gäller bilköp/mc så har jag ingen aning om alla bilfirmor accepterar att man byter in en mc mot en bil.

Är det enbart större bilhandlare som gör detta, eller enbart dom mindre?
har googlat men inte blivit särskilt klipskare av det.
Tänkte höra om någon här har någon erfarenhet eller kunskap av detta :tummenupp

Finns nog ingen gyllene regel.

Men testa vad du får för den, och sätt ut en annons på bud+10.000kr :)

Vissa gör det, andra inte. Ett som är säkert är att du kommer knappast bli nöjd med vad dom vill ge för din hoj.

Last edited:
är en riktigt fin hojj men måste prioritera familjen numera :banana

Skaffa sidovagn :hihi

Men kolla blocketannonser, företag och en lägre prisklass än nytt, så borde du få ett humm om vilka som gör det

Du kan få min v70 som är 13 år gammal, byte rakt av! Det är nog ett bättre erbjudande än någon annan firma kommer att erbjuda dig ;D

Sälj privat och köp för pengarna! Går nästan inte göra en bra affär på
annat sätt! Framför allt så slipper du köpa bil på firma och betala deras okerpriser!
Säljer du privat så får du bättre betalt än av en firma och köper du bil privat så är det billigare än på firma! Kan ju ta lite längre tid dock!!

Många större märkeshandlare tar bara in bilen och säljer sedan bilen vidare till någon annan handlare. Så är väl förfaringssättet när det gäller hoj också. Dock har de förmodligen inte kunskapen om värdering så då får en mc-handel utföra det, med ett litet avdrag i priset för det.

Men räkna med iaf 20-40tkr lägre än "normalpris". För den pengen får du den rätt lätt sålt på blocket med.

Back